کد خبر: ۱۲۶۹۷
۹:۳۵ - ۱۳۹۴/۳/۲۰

انتقاد نماینده مجلس از وظایف و ارایه تسهیلات مسکن بانک‌ها

انتقاد نماینده مجلس از وظایف و ارایه تسهیلات مسکن بانک‌ها

عضو کمیسیون عمران مجلس،گفت: درگیر شدن بانک‌ها به امور بنگاه‌داری و انجام فعالیت‌های اقتصادی غیر مرتبط آنان را از تمرکز بر وظایف محوله و ارایه تسهیلات مسکن به متقاضیان دور کرده است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمد دامادی درگفت وگو باخانه ملت،با انتقاد از حرف‌های شعاری دولت برای خانه‌دار کردن مردم،گفت: وعده‌های دولت در ارایه تسهیلات مسکن با بدقولی و عدم پایبندی بانک‌ها به آیین‌نامه ها و بخشنامه‌های مربوطه در این رابطه همراه شده است.

وی با تاکید برضرورت انجام وظایف تکلیف شده به بانک‌ها در ارایه تسهیلات مسکن، افزود: درحال حاضر درگیر شدن بانک‌ها به امور بنگاه‌داری و انجام فعالیت‌های اقتصادی غیرمرتبط آنان را از تمرکز بر وظایف محوله دورکرده است.

این نماینده مردم در مجلس نهم،‌ با اشاره به تعیین سقف وام 80 میلیون مسکن و همچنین 50 میلیون تومانی نوسازی و بهسازی بافت فرسوده شهری و روستایی، تصریح کرد: مهم‌ترین مشکل پیش روی مردم در دریافت تسهیلات درحوزه خرید مسکن و همینطورحوزه نوسازی بافت‌های فرسوده سنگ‌اندازی بانک‌ها بوده که باید با تشدید نظارت‌ها از میان برداشته شود.

دامادی با تاکید براینکه شرایط تسهیلات مسکن بسیاری از متقاضیان را از دریافت این نوع وام‌ها مایوس می کند،گفت: سپرده گذاری 40 میلیون تومانی نزد بانک‌ها برای دریافت وام 80 میلیون تومانی مسکن خود معضلی است که متقاضیان دریافت که عمدتا از اقشار ضعیف جامعه هستند را بی بهره از این تسهیلات کرده است.

این نماینده مردم درمجلس نهم با بیان اینکه متاسفانه وعده‌های دولت برای خانه دارکردن مردم تنها دهان پرکن و شعاری است، افزود: اعطای منابع مالی به بانک‌ها برای تزریق به مردم جهت خرید مسکن تنها به افزایش قدرت سرمایه گذاری اقشار پردرآمد منجر شده،چرا که متقاضیان مسکن مهر که از توان مالی کمی برخوردارند امکان سپرده‌گذاری میلیونی نزد بانک‌ها را ندارند.

وی ادامه داد:دولت با تزریق اعتبارات کارآمد،باید راهکار جدیدی برای خانه دار کردن مردم مدنظر قرار دهد. ارایه تسهیلات با پیش‌شرط‌ به متقاضیان مسکن باید همسو با توان آنان باشد.

انتهای پیام
 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ