کد خبر: ۱۲۷۰۹
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۴/۳/۲۲

یک تصمیم جدید برای مهمترین سامانه بورسی/کانون نهادها عهده دار یک وظیفه شد
معاون نظارت بر بورس ها و ناشران سازمان بورس خبر داد:

یک تصمیم جدید برای مهمترین سامانه بورسی/کانون نهادها عهده دار یک وظیفه شد

معاون نظارت بر بورس ها و ناشران سازمان بورس از یک تصمیم جدید برای اطلاعیه های کدال خبر داد که طبق آن کانون نهادهای مالی عهده دار نظرات شرکت های مشاوره در مهمترین سامانه بورسی شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، درحالی رویه جدید انتشار اطلاعات ناشران بورسی  از اول خرداد اجرایی شد که حسن امیری از یک تصمیم جدید برای اطلاعیه های کدال خبر داد و با اشاره به اعلام برنامه های سازمان بورس مبنی بر افزایش سطح تحلیل در همایش اواخر اردیبهشت به سنا گفت: امکانی فراهم شده تا شرکت های دارای مجوز مشاوره از سازمان بورس قادر به اعلام نکات و تحلیل ها بر اطلاعیه ها باشند تا هم سطح تحلیل بازار افزایش یابد و هم اینکه شرکت ها و موسسات بدانند اطلاعات منتشر شده آنها مورد ارزیابی قرار می گیرد و باید دقت بیشتری بر صحت اطلاعات داشته باشند.

وی افزود: این رویه جدید (کامنت گذاری بر روی اطلاعیه ها ) موجب بهبود کیفیت اطلاعات منتشر شده در کدال می شود. ضمنا بازار می تواند از نظر تحلیل گران استفاده کنند. به این منظور و با هدف ساماندهی این موضوع، پیشنهادی از طرف کانون نهادهای سرمایه گذاری مطرح شد تا مدیریت کامنت گذاری بر سامانه کدال بر عهده این نهاد باشد. این پیشنهاد در هیأت مدیره سازمان مطرح و مرامنامه پیشنهادی به تصویب رسید تا این مهم، بر عهده کانون نهادهای سرمایه گذاری قرار گیرد.
 
این مقام مسئول ادامه داد: زیرساخت و بستر نرم افزاری فرآیند کامنت گذاری، از سوی شرکت رایان بورس فراهم شده و همکاری مشترکی بین کانون نهادهای سرمایه گذاری و رایان بورس عملیاتی می شود. به علاوه توکن هایی به شرکت های معرفی شده از سوی کانون اعطا می شود تا از این طریق کامنت گذاری ها صورت گیرد.
 
به گفته امیری از هفته آینده این امکان فراهم شود و  شرکت های مشاوره ای با نظارت کانون نهادهای سرمایه گذاری در سیستم "تدان"، تحلیل داده های ناشرین، فعالیت خود را آغاز کنند.
 
وی گفت: با آغاز به کار سیستم "تدان"، فضایی در اختیار شرکت های مشاوره قرار خواهد گرفت که با نظارت کانون نهادهای سرمایه گذاری، نظرات و تحلیل های خود را ارائه دهند و سهامداران و بازدیدکنندگان کدال در صورت نیاز به جزئیات بیشتر می توانند به سایت مشاوره مربوطه مراجعه کنند.
 
انتهای پیام 

برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ