کد خبر: ۱۲۷۰۹۱
۱۱:۷ - ۱۳۹۸/۲/۲۸

آخرین حجم صادرات نفت ایران با کاهش به ۵۰۰ هزار بشکه
آمار رویترز از :

آخرین حجم صادرات نفت ایران با کاهش به ۵۰۰ هزار بشکه

رویترز مدعی شد صادرات نفت ایران در ماه می به ۵۰۰ هزار بشکه در روز یا حتی کمتر از آن کاهش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از رویترز، پس از سخت شدن تحریم های آمریکا علیه اصلی ترین منبع درآمد ایران، صادرات نفت در ماه می به 500 هزار بشکه در روز یا حتی کمتر از آن کاهش یافته است.

ایران در ماه می 250 تا 500 هزار بشکه نفت صادر کرده و موسسه ریفینیتیو آیکون ، صادرات نفت ایران را 250 هزار بشکه در روز و صادرات نفت و میعانات گازی ایران را حدود 400 هزار بشکه در روز تخمین می زند.

بیشتر این صادرات به آسیا بوده و مشخص نیست چه کشوری نفت ایران را می‌خرد و آیا این نفت به مصرف کنندگان می رسد یا برای ذخیره صادر می‌شود. ولی ظاهرا مقصد این صادرات هند و چین بوده و هیچ نفتی به اروپا یا ترکیه فرستاده نمی‌شود.

صادرات نفت ایران تاکنون به بیش از نصف کاهش یافته است. ایران در آوریل کمتر از یک میلیون بشکه نفت در روز صادر کرد. این مقدار تقریبا کمتر از یک پنجم 2.5 میلیون بشکه ای است که در آوریل 2018 صادر شده بود. یعنی یک ماه قبل از بیرون رفتن ترامپ از قرارداد برجام. برخی تحلیلگران انتظار دارند صادرات ماه می از این هم کمتر باشد.

سارا وخشوری از موسسه بین المللی مشاوره اس وی بی انرژی گفت: انتظار می‌رود صادرات ایران بین 200 تا 500 هزار بشکه در روز باشد. ایران در حال حاضر ذخایر نفت و میعانات گازی زیادی در چین دارد بنابراین در ماه می انتظار ارسال محموله‌های نفتی زیادی را از ایران نداریم.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ