کد خبر: ۱۲۸۰۹۷
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۸/۲/۲۸

تخصیص ۳ میلیارد دلار به کالاهای اساسی و برخورد با باجه‌های VIP بانک‌ها
وزیر اقتصاد خبر داد:

تخصیص ۳ میلیارد دلار به کالاهای اساسی و برخورد با باجه‌های VIP بانک‌ها

وزیر اقتصاد با اشاره به برخورد با باجه‌های VIP بانک‌ها گفت: تاکنون حدود ۳ میلیارد دلار ارز برای کالاهای اساسی تخصیص یافته است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، فرهاد دژپسند با اشاره به نحوه تخصیص ارز دولتی به کالاهای اساسی در سال 98 به خانه ملت گفت: در حال حاضر از واردات سال گذشته استفاده می کنیم و در سال جاری حدود 3 میلیارد دلار ارز برای کالاهای اساسی تخصیص یافته است.

وی با بیان اینکه دولت به دنبال احیای وزارت بازرگانی است تا وزارتخانه ای مستقل و متولی، امر توزیع و نظارت بر بازار را بر عهده داشته باشد، افزود: یعنی سیاست گذاری و نظارت بر بازار باید توسط یک دستگاه مستقل انجام شود چراکه هم اکنون دستگاه های تولیدی این کار را انجام می دهند به همین دلیل دولت به فکر تشکیل وزارت بازرگانی به صورت مستقل است.

این وزیر از تشکیل جلسه ای بین وزارت اقتصاد، صنعت و بانک مرکزی برای تعیین تکلیف کالاهایی که در بنادر و پایانه ها رسوب کرده خبر داد و گفت: همکاری مناسبی در این بخش بین دستگاه ها وجود دارد تا سریعتر واردات کالاهایی که ثبت سفارش شده و منشاء ارزی آن مشخص بوده تسهیل شود.

دژپسند در خصوص ایجاد باجه‌های VIP برای ارائه خدمات به مشتریان خاص و با سپرده های زیاد بانک هم گفت : گزارش وجود باجه های VIP به وزارت اقتصاد ارائه می شود تا پیگیری های لازم صورت گرفته و با بانک های ایجادکننده این باجه ها برخورد شود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ