کد خبر: ۱۲۸۱۱۱
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۸/۲/۲۸

دعوت سایپا از شرکت‌های دانش‌بنیان برای ارائه توسعه داخلی‌سازی قطعات
مدیرعامل خبر داد:

دعوت سایپا از شرکت‌های دانش‌بنیان برای ارائه توسعه داخلی‌سازی قطعات

مدیرعامل سایپا از راه‌اندازی پویش ملی داخلی‌سازی قطعات خودرو برای نخستین‌بار در صنعت خودرو با ۳ هدف و خبر داد شرکت‌های دانش‌بنیان را دعوت به همکاری کرد .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، جواد سلیمانی با اشاره به تأکید رهبری مبنی بر استفاده از توان و ظرفیت داخلی برای رفع نیازهای تولیدی به ایسنا گفت: در این طرح قرار است از توان و دانش پژوهشگران، نخبگان و دانشگاهیان با هدف توسعه داخلی‌سازی قطعات خودرو، ساخت محصولات جدید و همچنین کاهش ارزبری در صنعت خودرو استفاده شود.

وی تحقق شعار رونق تولید را تضمین‌کننده اقتدار دانست و افزود: با هدف اجرای اقتصاد مقاومتی و رونق‌بخشی به تولید داخل،سایپا برای نخستین بار در صنعت خودرو از تمامی شرکت‌های دانش‌بنیان و صنعتی دعوت کرده تا طرح‌ها و ایده‌ها را به این مجموعه ارائه کنند.

این مقام مسئول ادامه داد: ضرورت استفاده از توان شرکت‌ها و صنعت‌گران ایرانی در کنار وجود تحریم‌های خارجی و محدودیت‌ها در زمینه واردات قطعات پیشرفته خودرویی و عدم همکاری شرکای خارجی که منجر به حذف برخی محصولات از خطوط خودروسازان و در نهایت، عدم امکان تحویل خودروهای تولید مشترک شده، باعث شد این شرکت تلاش کند شرکت‌های دانش‌بنیان و صنعتگران به تولید قطعات پیشرفته خودرویی سوق پیدا کنند.

سلیمانی گفت: سایپا قصد دارد تا هرگونه پژوهش، طرح علمی و مطالعاتی و یا ایده ناب قابل اجرا در زمینه طراحی، کاربری و ساخت قطعات با محور بومی‌سازی فناوری‌های پیشرفته خودرویی را مورد حمایت و بهره‌برداری قرار دهد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ