کد خبر: ۱۲۸۱۸۳
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۸/۲/۳۰

رئیس دادگستری : هر سه شرکت فروخته در اردبیل مشکل دارند

رئیس دادگستری : هر سه شرکت فروخته در اردبیل مشکل دارند

رئیس دادگستری اردبیل گفت: هر سه شرکت مجتمع صنعتی گوشت اردبیل، کشت و صنعت مغان و سیلوی اردبیل که توسط سازمان خصوصی‌سازی واگذار شده‌اند، دارای مشکل هستند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از تسنیم، ناصر عتباتی در تشریح پرونده‌های قضایی مربوط به کشت و صنعت مغان گفت: این مجتمع بزرگ پیش از واگذاری توسط دولت اداره می‌شد ولی در آن دوره تخلفات عدیده ای شکل گرفت و بر این اساس دستگاه قضایی به موضوع ورود کرده و 26 پرونده در خصوص تخلفات دوره‌های گذشته شرکت تشکیل و کیفرخواست لازم صادر شد.

وی با ویرانه خواندن بخش‌هایی از این مجتمع از جمله چندین هزار هکتار باغات آن در دوره مدیریت توسط مدیران دولتی افزود: بر این اساس دولت تصمیم به واگذاری این شرکت در اجرای اصل 44 قانون اساسی گرفت ولی از زمان واگذاری، مسائلی در این خصوص مطرح شد و به همین علت سیستم قضایی برای حفاظت از حقوق عمومی به مساله ورود کرد.

این مقام مسئول با اشاره به واگذاری مجتمع صنعتی گوشت اردبیل به رییس سازمان خصوصی‌سازی و وجود مسائلی در خصوص و پرداخت مبلغ واگذاری و ورود قوه قضاییه برای احقاق حقوق عمومی ادامه داد: خریدار این مجتمع تاکنون چندین بار احضار شده و با حضور در مراجع قضایی اردبیل توضیح داده است.

عتباتی اعلام کرد: پیش از عید 16 میلیارد تومان از بدهی خریدار این مجتمع اخذ شده و بقیه بدهی نیز طبق روال تعیین شده وصول می‌شود.

وی همچنین با اشاره به واگذاری سیلوی ذخیره گندم اردبیل به بخش خصوصی و مطرح شدن شبهه در نحوه واگذاری گفت: قوه قضاییه به این موضوع نیز ورود کرده و موضوع در حال بررسی است و احتمال می رود در این واگذاری نیز مسائلی وجود داشته باشد.


انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ