کد خبر: ۱۲۸۲۲۰
۲۳:۳۸ - ۱۳۹۸/۲/۳۰

غنی‌سازی اورانیوم از امروز چهار برابر بیش تر شد / انتظار همراهی از دو کشور
سخنگوی سازمان انرژی اتمی:

غنی‌سازی اورانیوم از امروز چهار برابر بیش تر شد / انتظار همراهی از دو کشور

سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت: طبق ابلاغ شورای عالی امنیت ملی از امروز ظرفیت تولید غنی‌سازی اورانیوم ایران با طراحی جدید به حدود چهار برابر افزایش یافت.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از فارس، بهروز کمالوندی در بازدید خبرنگاران از تاسیسات مجتمع غنی‌سازی نطنز گفت: از امروز طبق ابلاغیه شورای عالی امنیت ملی و ریاست جمهوری مبنی بر عدم رعایت سقف 300 کیلویی UF6 و دستور رئیس سازمان انرژی اتمی، ظرفیت تولید محصول غنی‌سازی بدون اضافه کردن سانتریفیوژ و زنجیره به حدود چهار برابر افزایش یافت.

وی ادامه داد: این افزایش تولید از قبل در چهارچوب‌های اجرایی معمول به اطلاع آژانس انرژی اتمی رسیده و ایران از امروز ۳۰ اردیبهشت پس از اولتیماتوم ۱۸ اردیبهشت به طرف‌های اروپایی، طبق چارچوب برجام، میزان تولید اورانیوم با غنای 3.67 درصد را به حدود چهار برابر قبل افزایش داد. شاید برخی بگویند این اقدام باید زودتر انجام می‌شد ولی این حسن را دارد که از روی صبر راهبردی بود و هیچ‌کس در سطح بین‌المللی نمی‌تواند به ایران خرده بگیرد.

این مقام مسئول افزود: بنا نداریم از برجام خارج شود و آن را نقض کند. در چارچوب برجام عمل می‌ شود و قدم‌های بعدی نیز در همین چارچوب است. به زودی ظرف کمتر از ۶۰ روز و به چند هفته نخواهد رسید به مرز ۳۰۰ کیلو اورانیوم می‌رسیم. تمرکز فعلی ۳.۶۷ درصد بوده و رسیدن به حداقل ۱۹۰ هزار سو که مدنظر رهبر معظم انقلاب است، امری بسیار سهل و در دسترس است.

کمالوندی درباره همراهی روسیه و چین هم گفت: با توجه به سیاست‌های تقابلی آمریکا در قبال این کشورها و روابط خوب ایران با آنها، انتظار است که همراهی کنند . در حال حاضر هم همراهی می‌کنند و به صورت واضح اعلام کرده اند اقدامات قابل درک است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ