کد خبر: ۱۲۸۲۳
۰:۲۴ - ۱۳۹۴/۳/۳۱

دستمزد کارگران ایرانی با کشورهای دیگر مقایسه شد/ایران از آخر دوم
طبق اطلاعات سازمان همکاری اقتصاد و توسعه:

دستمزد کارگران ایرانی با کشورهای دیگر مقایسه شد/ایران از آخر دوم

با انتشار اطلاعات حداقل درآمد کارگران ۲۷ کشور عضو سازمان همکاری اقتصاد و توسعه، درآمد کارگران ایرانی با سایر کشورها مقایسه شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از آجندا، سازمان همکاری اقتصادی و توسعه با انتشار نموداری ، حداقل میزان درآمد کارگران در 27 کشور عضو را منتشر کرده که در آن استرالیا بیشترین و مکزیک کمترین حداقل دستمزد را دارند.

بر این اساس، حداقل درآمد یک کارگر در استرالیا پس از کسر مالیات، 9.54 دلار آمریکا خواهد بود. با در نظر گرفتن نرخ دلار 3300 بازار آزاد، یک کارگر در استرالیا، به ازای هر ساعت کار پس از کسر مالیات 31.5 هزار تومان دستمزد دریافت می کند.
 
حداقل دستمزد کارگران مکزیکی هم به ازای هر ساعت کار پس از کسر مالیات 1.01 دلار معادل 3333 تومان است.
 
با در نظر گرفتن حقوق ماهانه 780 هزار تومانی و متوسط کار ماهانه 191 ساعت یک کارگر ایرانی،‌ متوسط درآمد هر ساعت کارگران ایرانی 4 هزار تومان بوده که مقدار کمی بالاتر از مکزیک است.
 
در این فهرست، لوگزامبورگ در جایگاه دوم بالاترین میزان حداقل دستمزد به ازای هر ساعت کار قرار دارد و یک کارگر به ازای هر ساعت کار حداقل 9.24 دلار معادل 30.5 هزار تومان دستمزد دریافت می کند.
 
بلژیک هم در جایگاه سومین قرار دارد . آمریکا هم در جایگاه یازدهم ایستاده است. حداقل دستمزد هر کارگر در آمریکا معادل 7.25 دلار به ازای هر ساعت کار است که پس از کسر مالیات معادل 6.25دلار خالص و برابر با 20 هزار تومان است.
 
انتهای پیام

برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ