کد خبر: ۱۲۸۲۴۹
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۸/۲/۳۱

اثر اعلام رویدادهای مهم ۴ شرکت بر توقف نماد و رشد قیمت سهم

اثر اعلام رویدادهای مهم ۴ شرکت بر توقف نماد و رشد قیمت سهم

چهار شرکت درمورد نوسان قیمت، افزایش ظرفیت، صورت های مالی و اطلاعات حاصل از برگزاری کنفرانس اطلاع رسانی، اقدام به شفاف سازی کردند و با توقف نماد و رشد قیمت روبرو شدند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ،سه شرکت بیمه آسیا، شیر و گوشت زاگرس شهرکرد، سولیران و کمک فنر ایندامین سایپا درخصوص نوسان قیمت سهام، طرح افزایش ظرفیت 500راسی دام مولد، صورت های مالی سال 97 و اطلاعات حاصل از برگزاری کنفرانس اطلاع رسانی، اقدام به شفاف سازی کردند که "زشگزا و خکمک" با توقف نماد و "آسیا و فسلیر" با رشد 4.1 و 10 درصدی قیمت روبرو شدند.

بر این اساس،"آسیا" به استناد ماده ۱۷ مکرر دستورالعمل اجرایی نحوه انجام معاملات در بورس تهران اعلام کرد: از تاریخ گزارشگری قبلی( صورت های مالی و گزارش تفسیری مدیریت دوره مالی ۳، ۶، ۹ و ۱۲ ماهه منتهی به اسفند ۹۷) تا مقطع فعلی تغییر با اهمیتی در وضعیت مالی و عملکرد شرکت رخ نداده است.

نظر به دستورالعمل اجرایی بیمه مرکزی در خصوص لزوم بررسی صورت های مالی شرکت های بیمه توسط آن مقام ناظر، تغییرات احتمالی در اقلام پس از اعلام رسمی آن مرجع در صورت های مالی شرکت اعمال و نتیجه منتشر خواهد شد. بدیهی است در صورت وقوع این رویداد با اهمیت، مراتب طبق مفاد ماده ۱۳ دستورالعمل اجرایی افشای اطلاعات شرکت های ثبت شده نزد سازمان افشا می شود.

همچنین "زشگزا" اعلام کرد: طرح افزایش ظرفیت ۵۰۰ راسی دام مولد از ۱۱ اردیبهشت ماه آغاز شده و ۳۱ شهریور ماه به بهره برداری خواهد رسید. بهای تمام شده این طرح ۱۲.۴ میلیارد تومان بوده و باعث تولید شیر، گوساله، تلیسه باردار، دام کشتارگاهی و دام داشتی و کود می شود.

در سال ۹۸ ظرفیت تولید شیر ۴.۸ هزارتن، گوساله نر ۲۱۳ رقص، دام کشتارگاهی ۹۰ راس و دام داشتی ۱۵ راس افزایش می یابد. با توجه به افزایش ۱۵.۶ درصدی تولید محصول اصلی( شیر و گوساله) پیش‌بینی می‌شود درآمد عملیاتی در سال ۹۸ در مقایسه با سال ۹۷ در صورت پایان طرح، ۱۵ درصد افزایش یابد و نرخ بازده مورد انتظار ۱۱ درصد و حداقل نرخ بازده مورد انتظار به صورت استاتیک ۱۹ درصد است.

در این میان،فرشاد فتوحی مدیر عامل "فسلیر" در خصوص موارد با اهمیت صورت های مالی سال ۹۷ اعلام کرد: با توجه به رکود حاکم بر صنعت ساخت و ساز و روند افزایش قیمت مواد اولیه، کاهش درآمدهای عملیاتی نسبت به سال مالی ۹۶ موجب کاهش ۵۲ درصدی مقدار تولید و ۵۹ درصدی فروش شده که در نتیجه موارد مذکور، درآمدهای عملیاتی نسبت به سال مالی ۹۶ به میزان ۴۵ درصد کاهش یافته است.

همچنین افزایش نرخ مواد اولیه از جمله آهن آلات، رنگ، الکترود و سایر عوامل هزینه‌های ساخت، متاثر از تغییرات نرخ ارز موجب افزایش قیمت تمام شده محصولات تولید( نسبت بهای تمام شده به فروش ۱۲۷ درصد) نسبت به سال ۹۶ شده است. با توجه به ظرفیت عملی تولید ۱۰ هزار تن در سال، مقدار تولید ۴.۶ هزار تن در سال ۹۷ موجب جذب نشدن هزینه‌های ثابت شده است.

افزایش هزینه های اداری و توزیع و فروش مربوط به هزینه های بازاریابی است که بخشی از آن مربوط به قراردادهای ساخت محصولات سال ۹۶ است در سال ۹۷ به پایان رسیده است. افزایش سایر هزینه های عملیاتی مربوط به هزینه های جذب نشده تولید حدود ۱۸ درصد هزینه های تولید است که تمام عوامل مذکور موجب زیان شده است.

در خصوص زیان انباشته(۱.۸ برابر سرمایه) و مشمولیت ماده ۱۴۱ قانون تجارت مقرر شد در سال ۹۸ از محل مازاد تجدید ارزیابی زمین، حدود مبلغ ۵۱.۸ میلیارد تومان طی یک مرحله و پس از کسب احراز شرایط و قوانین و مقررات مربوطه و کسب مجوزهای قانونی اقدامات لازم صورت پذیرد که تصمیم نهایی هیات مدیره از طریق کدال اطلاع رسانی خواهد شد.

محمد ابراهیم تقوی مدیرعامل "خکمک" نیز در خصوص برگزاری کنفرانس اطلاع رسانی با توجه به عدم طرح سوال در سامانه تدان اعلام کرد: از تاریخ گزارشگری قبلی منتهی به اسفند ۹۷ تغییرات با اهمیت در عملکرد مالی این شرکت رخ نداده و نوسان قیمت عمدتاً ناشی از شرایط حاکم بر بازار و تحلیل سرمایه گذاران است. بدیهی است در صورت وقوع هر رویداد با اهمیت، طبق دستورالعمل اجرایی افشای اطلاعات شرکت های ثبت شده نزد سازمان در کدال اطلاع رسانی خواهد شد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ