کد خبر: ۱۲۸۲۹۴
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۸/۳/۱

حمایت وزارت صنعت از تسریع در پرداخت تسهیلات به قطعه‌سازان

حمایت وزارت صنعت از تسریع در پرداخت تسهیلات به قطعه‌سازان

معاون وزیر صنعت‌ خواستار تسریع در تخصیص تسهیلات قطعه‌سازان شد و گفت: با تزریق نقدینگی به این صنعت علاوه بر تکمیل بخش‌‌عمده‌ای از خودروهای ناقص، محصولات بیشتری وارد بازار خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از شاتا، فرشاد مقیمی با اشاره به سیاست‌های وزارت صنعت برای تسهیل ورود مواد اولیه مورد نیاز صنایع گفت: صیانت از زنجیره تولید خودرو در گرو همکاری قطعه‌سازان و خودروسازان است. همچنین توجه به داخلی‌سازی قطعات نیز از جمله نکات کلیدی به‌شمار می‌رود که برای عبور از شرایط تحریم بسیار راهگشا است.

وی با اشاره به فراخوان وزارت صنعت برای تعمیق داخلی‌سازی قطعات خودرو افزود: پروژه‌های متعددی برای تعمیق داخلی‌سازی قطعات خودرو در دستور کار وزارت صنعت قرار گرفته و طی چند ماه پایانی سال گذشته و ابتدای سال 98 نیز با حدود 80 میلیون دلار کاهش ارزبری واردات قطعات مواجه بوده‌ایم.

این مقام مسئول با اشاره به پیگیری رفع تعهدات ارزی قطعه‌سازان ادامه داد: در جلسات مستمر با بانک‌مرکزی موضوع تخصیص ارز مورد نیاز صنایع پیگیری می‌شود. در مورد تخصیص 844 میلیون دلار تسهیلات ارزی که از سال 97 باقی مانده ، مذاکرات متعددی با بانک مرکزی انجام و توافقاتی صورت گرفته است.

مقیمی خواستار تسریع در اختصاص تسهیلات مورد نیاز قطعه‌سازان شد و افزود: با تزریق نقدینگی به این صنعت علاوه بر تکمیل بخش‌‌عمده‌ای از خودروهای ناقص، محصولات بیشتری وارد بازار خواهد شد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ