کد خبر: ۱۲۸۳۰۸
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۸/۳/۱

حال و آینده شرکت آماده عرضه اولیه تشریح شد/ واگذاری ۶ زیرمجموعه تیپیکو
توسط نماینده سهامدار عمده و مدیرعامل:

حال و آینده شرکت آماده عرضه اولیه تشریح شد/ واگذاری ۶ زیرمجموعه تیپیکو

مدیرعامل و نماینده سهامدار عمده ژلاتین کپسول ضمن اعلام آخرین وضعیت این شرکت از برنامه های آتی، تخصیص دلار ۴۲۰۰ تومانی به واردات مواد اولیه و عرضه ۶ زیرمجموعه در نیمه نخست سال خبر دادند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، قبل از ظهر امروز طی نشستی خبری،آخرین وضعیت مالی و عملکردی شرکت تولید ژلاتین کپسول با حضور رامین رمضانی مدیرعامل، داوود منصور بخت عضو هیات مدیره و هنردوست مدیرپرتفوی تیپیکو به عنوان نماینده سهامدارعمده برگزار شد تا این شرکت 20 میلیارد تومانی، آماده عرضه اولیه 20 درصدی سهام معادل 40 میلیون سهم برای یکشنبه هفته آینده باشد.

تاریخچه شرکت

رمضانی درخصوص تاریخچه شرکت گفت: ژلاتین کپسول در سال 76 با 6 خط تولید فعالیت را آغاز کرد و در سال 82 این رقم را به 8 خط تولید رساند. این شرکت با توسعه خطوط تولید طی سال های 88 و 94  هم‌اکنون دارای 14 خط تولید است و با بهره گیری از 262 نیروی انسانی کاملا مدرن و تجهیزات کنترلی بسیار مجهز، ظرفیت اسمی تولید 6.3 میلیارد کپسول در سال که قابلیت افزایش به 7.5 میلیارد کپسول را دارد، این در حالی است که نیاز سالانه ایران 5.5 میلیارد کپسول است.این شرکت بصورت انحصاری مسئولیت تولید انواع پوکه سخت ژلاتینی کپسول دارویی را به عهده دارد و نیاز بیش از 200 شرکت داروسازی داخلی را تامین می‌کند.

چشم انداز و استراتژی ها

وی با اشاره به چشم انداز و استراتژی های شرکت افزود: برنامه تبدیل شدن به فروشنده برتر خاورمیانه و جایگیری میان ده شرکت برتر این صنعت در جهان را می توان جزو چشم اندازها نام برد. همچنین استراتژی های توسعه و رسوخ در بازار، تنوع و توسعه محصول و رهبری و کنترل هزینه ها به ترتیب در بخش های بازرگانی، فروش، تولید و مالی در دستور کار قرار دارد.

مقایسه روند تولید و فروش

این مقام مسئول با مقایسه روند تولید "دکپسول" بر اساس آمارنامه دارویی گفت: در سال 96 حدود 5 میلیارد کپسول توسط این شرکت تولید شده که این رقم در سال 97 به 5.6 میلیارد کپسول رسیده است.در فروردین سال جاری باید 192 میلیون کپسول تولید می شد که با روند رشد ادامه دار به 267 میلیون و معادل 40 درصدی بیشتر از بودجه اعلامی رسید.در اردیبهشت ماه نیز پیش بینی تولید 477 میلیون به 571 میلیون و تحقق 120 درصدی بودجه در نظر گرفته، رسیده است.

رمضانی ضمن اشاره به آمار فروش طی فروردین و اردیبهشت سال جاری و صورت و سود و زیان ادامه داد: میزان فروش شرکت در فروردین ماه 216 میلیون بوده که از 192 میلیون پیش بینی شده،12 درصد بیشتر و در اردیبهشت میزان فروش 575 میلیون نسبت به 477 میلیون برآوردی بوده که حکایت از افزایش 20 درصدی دارد.سود ناخالص از رقم 17.9 به 29 میلیون تومان با 61 درصد افزایش،سود عملیاتی 11.6 به 23 میلیارد تومان معادل 98 درصد افزایش و سود خالص از 6.8 به 15.1 میلیارد تومان معادل 122 درصد افزایش نسبت به سال گذشته رسیده است.

برنامه های آتی

وی درخصوص برنامه های آتی شرکت گفت: اجرای اهداف سال 98 براساس اهداف راهبردی 5 ساله، خرید دستگاه سورت خودکار محصول چاپی، توسعه محصولات مبنی بر همکاری با یک یا دو شرکت معتبر خارجی جهت توسعه محصولات جدید،خرید زمین در مجاورت کارخانه، خرید دستگاه HPFC و پوکه ژلاتین کپسول ،جزو برنامه های در دستور کار قرار دارد.

مدیرعامل ژلاتین کپسول درخصوص اهداف 5 ساله طرح توسعه توضیح داد: در این طرح شناساندن 10 محصول به جامعه دارویی گنجانده شده که طی سال 98 دو محصول فلیور و پرل وارد بازار خواهد شد.در سال 99 هم کپسول های پولولان و تولید کپسول های بازشونده در روده در سال 1400 و کپسول های ژلاتینی ماهی در برنامه سال 1401 قرار دارد که تقریبا با تکمیل آن، سبد محصولات کامل می شود.

رقبای خارجی

رمضانی گفت: شرکت در حال حاضر رقیب داخلی ندارد. در سطح بین‌الملل نیز بزرگ‌ترین رقبا شامل  شرکت کپس ژل بلژیک ، شرکت آسوشیتد ای سی جی (ACG) هند و شرکت سوهانگ کره جنوبی است.قصد داریم با پیشرو بودن در صنعت تولید انواع کپسول‌های دارویی با تولید محصول کیفی و به روز رسانی فناوری، فروشنده برتر محصول در خاورمیانه باشیم. از سوی دیگر امید می رود با توسعه تولیدات بتوانیم صادرات به اروپا را پیش‌رو داشته باشیم.

تخصیص دلار 4200 تومانی به واردات مواد اولیه

وی درخصوص تخصیص دلار 4200 تومانی به واردات مواد اولیه و میزان سرمایه گذاری لازم برای طرح های توسعه ای و خرید ماشین آلات به بورس پرس گفت: حدود 40 ماده برای تولید ژلاتین کپسول مورد نیاز است که بخشی از خارج  و بخشی از داخل تهیه می شود. سیاست استفاده حداکثری از مواد داخلی در برنامه است به عنوان مثال قطعاتی به نام گراور از چین سفارش داده می شد اما اولویت کاهش خرید از خارج و بومی سازی در دستور کار است. قسمت عمده واردات مواد اولیه دلار 4200 تومانی نیست و فقط برای یکی دو محصول استفاده می شود.در مجموع واردات سالانه بالغ بر 2 میلیون یورواست.

وی در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر میزان سرمایه گذاری لازم برای طرح های توسعه ای و خرید ماشین آلات گفت: میزان دقیقی را نمی توان ذکر کرد اولویت اصلی با توجه به فضای اقتصادی، تولید محصولات با دستگاه های موجود است مگر اینکه نیاز به سرمایه گذاری خاصی جهت انجام باشد.

همچنین هنردوست از برنامه هلدینگ تیپیکو برای عرضه 6 شرکت زیرمجموعه در نیمه نخست سال جاری خبر داد.

منصوربخت نیز گفت: "دکپسول" برای سال 98 افزایش نرخ 12 درصدی را پیش بینی کرده که منوط به موافقت وزارت بهداشت و درمان است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ