کد خبر: ۱۲۸۳۱۵
۱۴:۵ - ۱۳۹۸/۳/۱

جزئیات جلسه با وزیر صنعت و درخواست حذف هزینه‌های اضافی در قیمت خودرو

جزئیات جلسه با وزیر صنعت و درخواست حذف هزینه‌های اضافی در قیمت خودرو

یک نماینده مجلس گفت: در جلسه کمیسیون صنایع با وزیر صنعت موضوع تأمین ارز و مواد اولیه بخش صنعت مورد بررسی قرار گرفت و وزیر گزارش کلی از وضعیت تولید صنایع ارائه کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، رمضانعلی سبحانی‌فر با تشریح جزئیات جلسه کمیسیون صنایع با وزیر صنعت به فارس گفت: در این جلسه موضوع تأمین ارز بخش صنعت مورد بررسی قرار گرفت و بر لزوم توجه بیشتر به این بخش تأکید شد. همچنین راهکارهای تأمین مواد اولیه و اختصاص ارز به صنایع، مورد بحث و بررسی قرار گرفت و وزیر صنعت گزارش کلی از وضعیت تولید صنایع و نحوه تأمین مواد اولیه آنها ارائه کرد.

وی افزود: در جلسه دیروز نمایندگان با رحمانی تأکید شد برنامه‌ریزی دقیقی برای حفظ وضعیت فعلی صنایع صورت گیرد.

این نماینده مجلس با اشاره به پیگیری موضوع واگذاری قیمت‌گذاری خودرو به شورای رقابت گفت: در جلسه‌ با رئیس سازمان حمایت هم موضوع نظارت بر قیمت‌گذاری خودروها مورد تأکید قرار گرفت به طوری که قیمت واقعی تولید خودروها مشخص شود. همچنین تأکید شد قیمت خودرو باید بر اساس قیمت تمام‌شده تولید مشخص شود که نباید شامل هزینه‌های سربار تولید باشد.

سبحانی‌فر ادامه داد: هزینه‌های انباشته شرکت‌ها، تسهیلات بانکی دریافت‌شده و سود آنها و همچنین هزینه‌های سربار نباید در تعیین قیمت تمام‌شده خودرو لحاظ شوند بلکه قیمت تمام‌شده باید طوری محاسبه شود که بر اساس میزان مواد اولیه مصرفی در تولید خودرو و همچنین دستمزد کارگر تعیین شده باشد. در عین حال سود معقولی نیز برای خودروساز تعیین شود به طوری که هم به نفع مصرف‌کننده باشد و هم تولیدکننده.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ