کد خبر: ۱۲۸۳۴۸
۲۳:۲۱ - ۱۳۹۸/۳/۳

ظریف: ترامپ تاریخ نمی‌داند و مردم ایران را نمی شناسد

ظریف: ترامپ تاریخ نمی‌داند و مردم ایران را نمی شناسد

وزیر خارجه پس از دیدار با مقامات سیاسی و نظامی پاکستان به اظهارات اخیر ترامپ واکنش نشان داد و گفت : وی تاریخ نمی‌داند و مردم ایران را نمی شناسد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از تسنیم، محمدجواد ظریف پس از دیدار با مقامات ارشد پاکستانی در اسلام آباد گفت: در صحبت ها درباره اقدامات آمریکا علیه ایران و جنگ اقتصادی و تلاش این کشور برای ایجاد فشار اقتصادی که در واقع تروریسم اقتصادی است صحبت کردیم و این که کشورها چگونه باید مقابل قلدری‌ها و زیاده‌طلبی‌های آمریکا ایستادگی کنند.

وی افزود: همینطور درباره ضرورت همکاری کشورهای اسلامی در مقابله با طرح‌هایی که آمریکا و اسرائیل برای منطقه و برای فلسطین دارند من‌جمله طرح معامله قرن که تلاش برای نابود کردن آرمان فلسطین است هم صحبت کردیم و مواضع مشترکی داشتیم.

این وزیر در پاسخ به این سوال که مواضع رهبران سیاسی-نظامی پاکستان درباره تحولات منطقه را چگونه ارزیابی می‌کنید، ادامه داد: پاکستان دوست ایران است و ملاحظاتی هم درباره روابط این کشور با سایر کشورها در منطقه وجود دارد ولی بسیار خوشحالیم که دولت پاکستان دیدگاه‌های ایران را کاملا درک می کند و فشار آمریکا بر ایران را کاملا غیرقابل قبول می‌داند.

ظریف در واکنش به اظهارات ترامپ گفت: ترامپ نشان داده اولا تاریخ نمی‌داند. ثانیا مردم ایران را نمی شناسد. ثالثا در حال اثبات دروغ بودن ادعاها درباره حمایت از مردم ایران است. وی چند روز قبل گفت پایان ایران خواهد بود. ایران پایان ترامپ را خواهد دید اما وی هیچگاه پایان ایران را نخواهد دید. ایران هزاره ها بوده و خواهد بود. یک کشور تازه به دوران رسیده نمی تواند اینگونه راجع به ایران صحبت کند.

وی تاکید کرد: اگر کسی تروریست باشد ترامپ است که مرتکب تروریسم اقتصادی شده نه ایران که همواره در صف اول مقابله باتروریسم در منطقه بوده و با حمایت از مردم عراق و مردم سوریه در مقابله با تروریسم توسط این مردم بارها مورد قدردانی قرار گرفته و این یک واقعیت است که همه به آن اذعان دارند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ