کد خبر: ۱۲۸۳۵۱
۰:۰ - ۱۳۹۸/۳/۴

پیش بینی شرایط کلی ۱۵ صنعت و کاهش حجم معاملات در اولین روز بورس
یک کارگزاری اعلام کرد:

پیش بینی شرایط کلی ۱۵ صنعت و کاهش حجم معاملات در اولین روز بورس

یک کارگزاری با اشاره به اثر دو عامل در روند نوسانی هفته گذشته بازار سهام ، شرایط کلی همراه با گرایش اصلاحی ۱۵ صنعت و کاهش حجم معاملات را پیش بینی کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، بازار سهام در حالی نخستین هفته کاری خرداد را با شاخص بیش از 215 هزار واحدی شروع می کند که کارگزاری آبان درباره شرایط گذشته و پیش بینی فردا اعلام کرد بازار در هفته گذشته روندی نوسانی داشت که عمدتا ناشی از افت نسبی قیمت ها در بازار ارز و نوسان در بازارهای جهانی بود.

از طرفی دیگر اکثر گزارش های منتشره شرکت های بزرگ در حد پیش بینی بوده و در مواردی که سودهای اعلامی فراتر و یا پایین تر از انتظارات بود نیز عکس العمل بازار را در پی داشت. اما با سنگین تر شدن سایه جنگ تجاری، بی رمقی در بازارهای سهام و کالا در عمده کشورهای بزرگ محسوس است و افت سنگین نفت در روز پنج شنبه در کنار افت نسبی قیمت ها در بازار ارز می تواند بازار سهام داخل خصوصا گروهای کالا و انرژی محور همچون فلزات اساسی، معدنی ها، محصولات شیمیایی و فرآورده های نفتی را متاثر کند.

بنابراین به نظر می رسد همچنان باید در گروه ها و نمادهای بزرگ شاهد روندی نوسانی با گرایش اصلاحی بود و گزارش های عملکردی فراتر از انتظارات می تواند بهبود روند تک نمادها را در پی داشته باشد.

در دیگر گروه ها ، خودرویی ها مطابق با روند هفته گذشته احتمالا در قطعه سازها مورد توجه باشند و اخبار و شایعات پیرامون افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها همچنان روند ایران خودرو را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

در گروه بانک نیز احتمالا روند تک نمادهای "وپست، وپارس، وکار  و دی" با گرایش مثبت ادامه خواهد داشت و نمادهای بزرگ تر گروه متاثر از جو کلی بازار باشند.

در دیگر گروه ها مانند سیمان، انبوه سازی، کاشی و سرامیک، بیمه، ماشین آلات و دستگاه های برقی، قند و شکر، واسطه گری های مالی، عرضه برق و محصولات غذایی و دارویی می توان به روند مثبت تک نمادها امیدوار بود.

به صورت کلی، افت بازارهای جهانی و البته افزایش مجدد ریسک ها می تواند اجتناب از خریدهای پرحجم و تبعا کاهش حجم معاملات را به دنبال داشته باشد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ