کد خبر: ۱۲۸۳۹۶
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۸/۳/۴

ضرورت ارائه تضمین کافی توسط دولت برای ایجاد انگیزه ورود به بورس
نماینده مجلس مطرح کرد:

ضرورت ارائه تضمین کافی توسط دولت برای ایجاد انگیزه ورود به بورس

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اقبال بورس در برابر بازارهای رقیب گفت: دولت برای ایجاد انگیزه در مردم جهت ورود به بازار سرمایه باید تدابیر ویژه ای داشته و تضمین کافی ارایه کند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،زهرا سعیدی مبارکه با اشاره به وضعیت شاخص بورس در ماه های اخیر به ایبنا گفت: هر چند نوسان در این حوزه وجود داشته، اما اعتماد مردم به سرمایه گذاری های بورسی افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه متاسفانه در شرایط فعلی جنگ روانی بیش از جنگ اقتصادی نمود داشته، افزود: علت بی انگیزه شدن مردم در برهه ای از زمان در راستای سرمایه گذاری های مولد همین فضای روانی بوده است.بسیاری از مردم در نوسانات ارزی متضرر شدند، فعالیت دلالان در بازار ارز باعث شده بیشترین مراجعات به نمایندگان مجلس، مال‌باختگان در حوزه خرید و فروش ارز باشند.

این نماینده مجلس دهم با بیان اینکه پس از متضرر شدن عده کثیری از مردم از بازار ارز و سایر بازارها اقبال خوبی به سمت بورس ایجاد شده، گفت: بورس با ایجاد فضای مطمئن توانسته اعتماد عمومی را جلب کند.متغیرهای خارجی نیز در وضعیت بازار ارز و همچنین بورس موثر است،اکنون اعتماد عمومی به بورس افزایش یافته از این رو، دولت باید تاثیر متغیرهای خارجی و حتی داخلی را بر آن به حداقل ممکن برساند تا اعتماد مردم نسبت به این بازار کاهش نیابد.

سعیدی مبارکه با بیان اینکه اقبال مردم به بورس آخرین و بزرگترین سرمایه اجتماعی دولت است،گفت: دولت باید بتواند از این ظرفیت در مسیر ساماندهی نقدینگی استفاده کرده و در نهایت رونق تولید را منجر شود.دولت برای ایجاد انگیزه در مردم در راستای ورود به بورس باید تدابیر ویژه ای داشته و تضمین کافی ارایه کند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ