معاون وزیر صنعت با اعلام اینکه وظیفه تعیین قیمت خودرو به عهده سازمان حمایت بوده و تاکنون به شورای رقابت منتقل نشده، از تشکیل پرونده گران فروشی برای ۴ شرکت و توقف پیش فروش های جدید خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، عباس تابش در جریان نشست خبری با رسانه ها گفت:سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان،مرجع کارشناسی خودروهای پرمحصول و طبق مصوبه تنظیم بازار بوده و این وظیفه تاکنون به شورای رقابت منتقل نشده است. همچنین از دو هفته پیش علاوه بر نظارت بر تولید خودرو، وضعیت تحویل تعهدات خودروسازان نیز توسط این نهاد رصد می شود.
وی ادامه داد: افزایش تولید و تحویل خودروهای پیش فروش شده میتواند قیمتهای بازار را تعدیل کند. بنابراین خودروسازان تا زمان تحویل تعهدات، حق پیش فروش جدید را ندارند. این در حالی است که برخی از اقدامات سایپا و ایران خودرو برای تأمین قطعات ، منجر به کاهش ۳۸ و ۴۰ میلیون دلاری ارز شده است .
این مقام مسئول ضمن عدم تایید قیمت حدود ۶۰ میلیون تومانی پراید ، ادامه داد: اقداماتی برای تکمیل و تحویل حدود ۸۰ هزار خودروی ناقص در دست انجام بوده که در کنار کاهش وابستگی ارزی در واردات قطعات خودرو و استفاده از ظرفیت های تولیدکنندگان داخلی و شرکتهای دانش بنیان، می توان شاهد تعادل بازار خودرو بود.
تابش با اشاره به نقش دلالان در افزایش قیمت خودرو از طریق فضای مجازی گفت: پرونده چهارخودروساز شامل کرمان موتور، هاوال، سی تری و بستر به دلیل گران فروشی به سازمان تعزیرات ارسال شده است.
انتهای پیام