کد خبر: ۱۲۸۴۱
۰:۱۳ - ۱۳۹۴/۴/۱

شرکت حاشیه دار بورسی توضیح داد و آماده بازگشت شد
درباره علت توقف نماد و کاهش ۶۶ درصدی سود سال گذشته:

شرکت حاشیه دار بورسی توضیح داد و آماده بازگشت شد

یک شرکت بورسی که سال پیش حاشیه هایی را برای سهامداران ایجاد کرده و با توقف نماد از ۱۸ خرداد مواجه شده،درباره علت توقف نمادو کاهش ۶۶ درصدی سود سال گذشته توضیح داد و آماده بازگشایی شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،شرکت آهنگری تراکتورسازی ایران که بعد از 5 ماه توقف و حواشی مربوط به فروش سهام حق تقدم و واریز وجه ، از 8 فروردین به تابلوی بورس برگشته بود ، با توقف نماد معاملاتی از 18 خرداد مواجه شد که علت آن تعدیل پیش بینی درآمد هر سهم سال مالی منتهی به 29 اسفند 93 بود.

براساس این گزارش، در این رابطه اداره نظارت بر ناشران بورسی سازمان بورس علاوه بر درخواست توضیحات از مسئولان "خاهن" اعلام کرد این شرکت پیش بینی سود هر سهم سال مالی اسفند 93 را با سرمایه 32 میلیارد تومانی در 13 اردیبشهت 92 مبلغ 80 ریال ، در 30 اردیبشهت و 11 تیر 94 مبلغ 144 ریال و در 24 اسفند 93 مبلغ 240 ریال اعلام کرده که طبق صورت های مالی حسابرسی نشده منتشره در 17 خرداد 94 مبلغ 81 ریال محقق شده است.

در این رابطه جلال الدین حیرت انگیز مدیرعامل این شرکت در خصوص کاهش 66 درصدی سود هر سهم توضیح داده است: به دلیل عدم تحقق فروش محصول ساخته شده، پیش بینی انجام شده قبلی تحقق نیافته و عمدتا" کمبود نقدینگی خریداران محصول این موضوع را فراهم کرده است. همچنین افزایش سربار در پایان سال نسبت به دوره مشابه قبل مربوط به صدور سند حواله های انبارهای مصرفی، قطعات یدکی، ابراز و همچنین تعیین دقیق هزینه تعمیر و ریسینگ قالب های مورد استفاده بوده است.

به گفته وی انتظار می رود با فروش محصولات ساخته شده در سال جاری ، این کاهش سود جبران شود.

براساس این گزارش، بنابراین در شرایطی اولین سود هر سهم "خاهن" برای سال جاری243 ریال پیش بینی شده که این شرکت امروز آماده بازگشایی شده است.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ