کد خبر: ۱۲۸۴۲۸
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۸/۳/۵

توضیحات معاون وزیر صنعت درباره فروش محصولا فولادی در بورس کالا

توضیحات معاون وزیر صنعت درباره فروش محصولا فولادی در بورس کالا

معاون وزیر صنعت درباره فروش محصولا فولادی در بورس کالا توضیح داد و گفت: شیوه نرخ‌گذاری همچنان بر اساس ساز و کار بورس خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،جعفر سرقینی به مهر گفت: خروج فولاد از بورس صحت ندارد، بلکه بحث بر سر این است که برخی انواع ورق از این پس خارج از سیستم مچینگ (سیستم عرضه مازاد) معامله شود و بخشی از صنایع، مستقیم از طرف تولیدکنندگان تأمین شوند.البته معاملات این ورق‌ها از سوی تولید یا مصرف‌کنندگان نیز کاملاً در بورس ثبت می‌شود و قابل پیگیری است، اما عرضه کالا در تالار صورت نمی‌گیرد به همین دلیل، شیوه نرخ‌گذاری نیز بر اساس نرخ بورس است و تنها معامله آن، خارج از بورس انجام می‌شود.

وی درخصوص برخی تخلفات فروشندگان محصولات فولادی افزود: امکان تخلف تولیدکنندگان فولادی در برخی روزها با کاهش عرضه و ارائه محصول به مشتریان خاص صفر نیست ولی وزارت صنعت و بورس کالا ، سیستم را طوری تعریف کرده‌اند که این تخلفات به حداقل ممکن برسد. بنابراین نظارت کافی وجود دارد.

سرقینی ادامه داد: مروری بر عملکرد نرخ‌های فروش فولاد و محصولات فولادی طی ماه های گذشته نشان می‌دهد در برخی مقاطع زمانی، قیمت فولاد کاهشی بوده و تنها محصولی که چنین روندی را طی کرده، فولاد بوده در حالی که ممکن است برخی بخواهند تخلفاتی در زمینه قیمت یا عرضه محصول صورت دهند، اما دستورالعمل‌ها عموماً این اجازه را نمی‌دهند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ