کد خبر: ۱۲۸۴۳۹
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۸/۳/۶

باج خواهی قطعه ساز مانع از عرضه هزار محصول ایران خودرو شد/ ۱۳ میلیارد زیان در هر ساعت
یک خبرگزاری مدعی شد :

باج خواهی قطعه ساز مانع از عرضه هزار محصول ایران خودرو شد/ ۱۳ میلیارد زیان در هر ساعت

یکی از قطعه‌سازان بزرگ و انحصار گر، با عدم تحویل قطعات از ایران خودرو باج‌خواهی کرده و ضمن زیان بیش از ۱۳ میلیارد تومانی هر ساعت، مانع از عرضه هزار محصول در روزهای گذشته شده است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، ایسنا در گزارشی مدعی شد یکی از قطعه‌سازان بزرگ با ایجاد انحصار، اقدام به توقف تامین قطعه، خواباندن خطوط تولید و باج‌خواهی از شرکت ایران‌خودرو می‌کند. مالک این شرکت بزرگ قطعه‌ساز هم مدیر برتر جهادی سال ۹۷ نیز بوده است.

در این ماجرا مالک این شرکت با عدم تامین قطعات سیستم‌های سوخت‌رسانی که در انحصار دارد، تمام خطوط ایران‌خودرو را برای مدتی متوقف کرده و در روزهای اخیر به صنعت خودرو ضربه وارد کرده است. این فرد از سال ۹۵ با یکی دیگر از شرکت‌های قطعه‌سازی انحصارگر، کنسرسیومی تشکیل داده و با همراهی فرزند و برادرزاده ، یکی از اصلی‌ترین سهامداران ایران‌خودرو بوده و همچنان به دنبال افزایش درصد بیشتر از سهام "خودرو" است.

طبق محاسبات ، توقف هر یک دقیقه و یک ساعت خط تولید خودرو، ٢٢٠ میلیون تومان و ١٣ میلیارد و ٢٠٠ میلیون تومان زیان به همراه دارد که از طریق بیکاری کارگران، هزینه‌های جاری و اجباری نظیر برق، مالیات، استهلاک دستگاه‌های خط تولید و شاستهلاک خودروهای ناقص بر افزایش قیمت نهایی خودرو تاثیر می‌گذارد.

در جدیدترین رویداد هم طی روزهای اخیر که باید ۱۰۰۰ دستگاه خودروی تولیدی ایران‌خودرو به بازار تزریق می‌شد به دلیل عدم تامین قطعه از سوی همین قطعه‌ساز، این خودروها ناقص ماند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ