کد خبر: ۱۲۸۴۷۰
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۸/۳/۷

آخرین وضعیت واگذاری سهام عدالت و در انتظار هماهنگی‌ وزارت اقتصاد و بورس
رئیس کمیسیون حمایت از تولید ملی اعلام کرد:

آخرین وضعیت واگذاری سهام عدالت و در انتظار هماهنگی‌ وزارت اقتصاد و بورس

رئیس کمیسیون حمایت از تولید ملی با اعلام آخرین وضعیت لایحه دولت برای آزادسازی سهام عدالت گفت: لازمه این کار هماهنگی‌ میان وزارت اقتصاد و بورس است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حمیدرضا فولادگر با اشاره به آخرین وضعیت بررسی لایحه دولت برای ساماندهی سهام عدالت به تسنیم گفت: کلیات این لایحه در کمیسیون حمایت از تولید ملی تصویب شده اما جزییات و مسیر آن با اما و اگرهایی همراه است که در حال بررسی ایجاد ساز و کار این موضوع هستیم.

وی افزود: دولت همچنان کفالت 50 میلیون سهام عدالت را بر عهده دارد که باید با همکاری قوه مجریه و قوه مقننه سازوکاری برای واگذاری پیدا شود. در  این میان مسئولان سازمان بورس، خصوصی‌سازی، مرکز پژوهش‌ها و همچنین اعضای کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی نظرات متفاوتی درباره روش واگذاری سهام عدالت دارند که باید به یک جمع‌بندی برسد.

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه برای واگذاری سهام عدالت باید هماهنگی‌هایی میان وزارت اقتصاد و سازمان بورس برقرار شود گفت: برای تحقق  لایحه،  دولت ، سازمان بورس، خصوصی‌سازی و بانک مرکزی باید با یکدیگر برای استفاده از اتاق تسویه میان بانک‌ها به تعامل برسند.

فولادگر با اشاره به اینکه طبق یکی از مصوبات کمیسیون مقرر شده طی 5 سال سهام عدالت به مردم واگذار شود، افزود: این زمان‌بندی آزادسازی سهام عدالت و روش اجرای آن در کمیسیون مورد بررسی قرار گرفته و مقرر شده این موضوع به صورت آئین‌نامه به شورای عالی اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی ارجاع شود.

فولادگر خاطرنشان کرد: همچنین دولت در لایحه مذکور پیش‌بینی کرده درباره واگذاری سهام عدالت به دارندگان آن، صندوق‌های مشترک سرمایه‌گذاری تشکیل شود که این موضوع نیز در حال بررسی در کمیسیون است. بزودی بررسی این لایحه در کمیسیون به پایان می‌رسد و پس از جمع‌بندی نهایی، گزارش آن برای بررسی در جلسه علنی تقدیم هیأت رئیسه می‌شود.

انتهای‌پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ