کد خبر: ۱۲۸۴۸۴
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۸/۳/۷

شاخص بورس‌ های آسیایی با نتیجه انتخابات اروپا مثبت شدند

شاخص بورس‌ های آسیایی با نتیجه انتخابات اروپا مثبت شدند

با توجه به عملکرد مناسب بورس‌های اروپایی و نتایج امیدوارکننده انتخابات مجلس اروپا، بورس‌های آسیایی مسیر صعودی در پیش گرفتند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از خبرگزاری فرانسه، عملکرد مناسب بورس‌های اروپایی و نتایج امیدوارکننده انتخابات مجلس اروپا باعث شد تا بورس‌های آسیایی روز خوبی را سپری کنند.

ترامپ در ژاپن از تمایل برای حل و فصل سریع مسائل تجاری با ژاپن و از وعده توکیو برای افزایش واردات کالا از آمریکا خبر داد.

بورس توکیو در محدوده حمایتی قدرتمندی قرار دارد و دیدار ترامپ از ژاپن باعث تقویت جایگاه شینزو آبه نخست وزیر ژاپن خواهد شد که خبر خوبی برای بازار است.

در روزی که بورس‌های لندن و نیویورک تعطیل بودند، شاخص نیک کی 225 بورس توکیو با 0.4 درصد افزایش در سطح 21.276 هزار واحد تا پایان معاملات اولیه قرار گرفت. خبر مثبت دیگر مربوط به تصمیم شرکت چینی علی بابا برای سرمایه‌گذاری 20 میلیارد دلاری جدید در هنگ کنگ بود که باعث شد شاخص هانگ سنگ در بورس هنگ کنگ با 0.3 درصد افزایش به 27.377 هزار واحد و شاخص شانگهای کامپوزیت در بورس چین با 0.6 درصد افزایش به 2910 واحد برسند.

شاخص بورس کره جنوبی 0.1 درصد و شاخص بورس سنگاپور 0.4 درصد افزایش یافتند. در مالزی، استرالیا، نیوزلند و فیلیپین نیز شاخص‌ها صعودی بودند.

جفری هالی کارشناس ارشد بازار در مؤسسه اواندا گفت: این خبر هیجان آوری برای هنگ کنگ است و شاید نشانه‌ای باشد از این که شرکت‌های چینی بیشتر به دنبال تأمین مالی داخلی خواهند رفت تا اینکه بیش از پیش به منابع مالی نامطمئن آمریکایی تکیه کنند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ