کد خبر: ۱۲۸۴۸۷
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۸/۳/۷

سه عامل موثر بر رشد شاخص بورس و پیش بینی ادامه روند صعودی
نماینده مجلس اعلام کرد:

سه عامل موثر بر رشد شاخص بورس و پیش بینی ادامه روند صعودی

نماینده مجلس با اعلام اثر سه عامل بر رشد شاخص بورس ، پیش بینی کرد با تمدید کاهش مالیات نقل و انتقال سهام و انتشار صورت های مالی شرکت‌ها ، روند صعودی بازار سهام چشم گیرتر شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، شهاب نادری عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به رشد فزاینده شاخص های بورس در دو ماه ابتدایی سال به خانه ملت گفت: افزایش نرخ ارز طی یک سال گذشته و سه برابر شدن نقدینگی جامعه از جمله دلایل رشد نماگرهای بازار سرمایه است.

وی افزود: طی ماه های گذشته، بخشی از نقدینگی۱۶۰۰ هزار میلیارد تومانی جذب بورس و منجر به رشد شاخص ها و افزایش تحرکات فعالان بازار سرمایه شد . هم اکنون نیز معاملات با حجم قابل توجهی همراه بوده و نشان دهنده حرکت شاخص بر مولفه‌ های اقتصادی است.

این نماینده مجلس با بیان اینکه بازار سرمایه مکانی برای کمک به رونق تولید به شمار می رود، ادامه داد: یکی از اقدامات مثبت وزارت اقتصاد در سال گذشته ، کاهش نرخ مالیات نقل و انتقال سهام بود که تمدید این موضوع می تواند با کاهش هزینه های معاملاتی به نقدشوندگی و افزایش دفعات معاملات کمک فراوانی کرده و موجب رشد شاخص های بورس شود.

نادری افزود: در ماه‌های گذشته بازار غیر رسمی ارز هم شاهد رشد قیمت دلار است و این موضوع بر بازارهای پولی و مالی از جمله بازار سهام تاثیرگذار بوده اما این تنها دلیل رشد نماگرهای بورسی نیست بلکه بخشی از نقدینگی سرگردان جذب این بازار شده و انتظار می رود طی ماه های آینده و با ارایه صورت های مالی شرکت‌ها این رشد چشمگیرتر شود.

انتهای پیام
 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ