کد خبر: ۱۲۸۴۹۷
۱۵:۲ - ۱۳۹۸/۳/۷

افزایش ۱۳ تا ۳۹ درصدی حقوق ها اعمال می شود/ عدم تخلف دولت
نماینده مجلس:

افزایش ۱۳ تا ۳۹ درصدی حقوق ها اعمال می شود/ عدم تخلف دولت

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به اعمال افزایش ۱۳ تا ۳۹ درصدی حقوق ها در سال جاری گفت: طبق بررسی این کمیسیون، دیوان محاسبات و مرکز پژوهش ها تخلفی از افزایش حقوق ها احراز نشد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی درباره احتمال تخلف دولت در اجرای قانون افزایش حقوق هادر سال 98 به خانه ملت گفت: براساس بررسی های انجام شده مشخص شد تخلفی در زمینه افزایش حقوق ها صورت نگرفته است.

وی افزود: در بررسی های دیوان محاسبات و مرکز پژوهش ها نیز تخلفی در زمینه افزایش حقوق ها احراز نشده است، تنها اشکال این بود که پیشنهاد مجلس برای افزایش حقوق ها بسیار عجولانه، غیر کارشناسی و در ظاهر رقمی اضافه می شد. اما چون در کسورات، مبلغ بازنشستگی لحاظ نمی شد و به صورت ضریب ریالی نبود از این رو در آینده موجبات ضرر برای کارمندان را فراهم می کرد. حتی مرکز پژوهش ها و دیوان محاسبات از دولت دفاع کردند چرا که با این روش امکان کسر کسورات بازنشستگی وجود نداشت.

جعفرزاده ایمن آبادی ادامه داد: به پیشنهاد مرکز پژوهش های مجلس در هیات دولت با یک مصوبه ای، قانون اشتباه اصلاح شد. با توجه به اینکه سیستم مالیات معکوس اجرا می شود در سال جاری افزایش حقوق ها از 13 تا 39 درصد افزایش رقم خورد، یعنی حقوق های کم تا 39 درصد و حقوق های زیاد تا 13 درصد افزایش یافت.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ