کد خبر: ۱۲۸۵۰۲
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۸/۳/۷

سخنگوی وزارت خارجه: مذاکره ای با آمریکا نداریم / مذاکره نبود، دیدار با سناتور

سخنگوی وزارت خارجه: مذاکره ای با آمریکا نداریم / مذاکره نبود، دیدار با سناتور

سخنگوی وزارت خارجه گفت: مذاکره ای با آمریکا نداریم. در مذاکره بودیم اما آنها با خروج غیرقانونی از برجام این موضوع را با شکسته مواجه کردند و چشم اندازی برای مذاکره نمی بینیم.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از فارس، عباس موسوی گفت: با خروج غیرقانونی آمریکا از برجام و اعمال تروریسم اقتصادی سیاست ایران وارد مرحله جدیدی شده و وزیر تحرکات جدیدی را شروع کرده که منشا آسیایی و منطقه ای دارد.

وی افزود: این سفرها در راستای منافع ایران و تبیین موازین ایران صورت گرفت. در آینده نزدیک با همسایگان شمالی تحرکات دیپلماتیک صورت خواهد گرفت که در سطح وزرا و رییس جمهور خواهد بود و بعد از نهایی شدن اطلاع رسانی می‌شود.

این مقام مسئول درباره تناقضات اظهارات ترامپ ادامه داد: ایران خیلی به لفاظی‌ها توجه ندارد و بر مبنای آنچه می بینیم تصمیم گیری خواهیم کرد. این تناقضات در اظهارات وی دیده می شود و آنچه مهم است تغییر رویکرد و رفتار است.

موسوی درباره اینکه با چه شرایطی پیش بیاید ایران پای میز مذاکره خواهد آمد، گفت: مذاکره ای با آمریکا نداریم. در مذاکره بودیم ولی با خروج غیرقانونی آنها این موضوع شکسته شده و چشم اندازی برای مذاکره نمی بینیم.

وی افزود: ایران همواره به سیاست فرصت داده و راه گفتگو را نبسته ولی این به معنای امید به اروپا نیست زیرا اروپا باید به تعهدات در برجام پایبند باشد.

موسوی درباره دیدار ظریف با سناتور آمریکایی گفت: مذاکره با گفتگو و دیدار و تبادل نظر متفاوت است. مقامات کنگره را دولتی تلقی نمی‌کنیم. ایران بنا ندارد با هیچ یک از مقامات دولتی آمریکا مذاکره ای داشته باشد.

وی ادامه داد: طرفین در حال رایزنی برای سفر شینزو آبه نخست وزیر ژاپن هستند و امیدواریم این تاریخ ظرف هفته‌های آینده هماهنگ شود. این سفر در روابط دیرینه دو کشور مهم است.

موسوی درباره میانجی‌گیری کشورهای مختلف بین ایران و آمریکا نیز افزود: از بحث‌میانجی‌گری استفاده نمی کنم ولی شنونده نقطه نظرات کشورهایی که با حسن نیت مسائل منطقه را مطرح می کنند، هستیم. تنش های ایران و آمریکا ریشه در تروریسم اقتصادی، تحریم‌ها و ... دارد. کشورهای مختلف با انگیزه های مختلف تحولات را رصد می کنند اما الان در مرحله میانجی‌گری نیستیم.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ