کد خبر: ۱۲۸۵۲۸
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۸/۳/۸

پیش‌بینی‌ ضرر ۶۰۰ میلیارد دلاری اقتصاد جهان با جنگ تجاری چین و آمریکا

پیش‌بینی‌ ضرر ۶۰۰ میلیارد دلاری اقتصاد جهان با جنگ تجاری چین و آمریکا

طبق پیش‌بینی‌های بلومبرگ، جنگ تجاری چین و آمریکا ۶۰۰ میلیارد دلار به تولید ناخالص جهان آسیب وارد می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از راشاتودی، جنگ تجاری آمریکا و چین عواقب بسیاری زیادی هم برای اقتصاد جهانی و هم اقتصاد دو کشور دارد.

طبق پیش‌بینی‌های بلومبرگ جنگ تجاری این دو قطب اقتصاد بزرگ جهان ۶۰۰ میلیارد دلار به تولید ناخالص جهانی آسیب وارد می‌کند.

تنش‌های تجاری بین چین و آمریکا همچنان شعله‌ور می‌شود. به عنوان مثال اعمال تعرفه‌های جدید بین دو کشور می‌تواند بازارهای جهانی را به باتلاق فرو ببرد. سناریویی که می‌تواند تولید ناخالص داخلی جهان را ۶۰۰ میلیارد دلار تا سال ۲۰۲۱ کاهش دهد. این در حالی است که بدون جنگ تجاری رشد اقتصادی چین ۰.۵  و رشد اقتصادی آمریکا ۰.۲ درصد می‌تواند رشد داشته باشد.

بازارهای جهانی هم نسبت به جنگ اقتصادی آمریکا و چین بسیار حساس هستند و انتظار می‌رود تأثیر این جنگ تا ۱۰ درصد در سرمایه‌ها و دارایی‌های بازارهای جهانی تأثیرگذار باشد چرا که این جنگ تجاری روی میزان مصرف کالاها و سرمایه‌گذاری‌ها تأثیر جدی دارد و می‌تواند تا ۰.۶ درصد در کاهش تولید ناخالص جهانی تأثیرگذار باشد.

مؤسسه مودی اوایل این ماه اعلام کرد: صندوق بین‌المللی پول زنگ خطر را درباره عواقب تنش‌های تجاری آمریکا و چین به صدا درآورده و هشدار داده  جنگ اقتصادی دو کشور برای رشد اقتصاد جهانی در سال ۲۰۱۹ بسیار خطرناک خواهد بود چرا که می‌تواند اعتماد بازار را سلب کرده و قیمت را برای مصرف‌کنندگان افزایش دهد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ