کد خبر: ۱۲۸۶۲۰
۹:۳۳ - ۱۳۹۸/۳/۱۲

آروزی مالک قطعه ساز معروف برای خروج دولت از سهام ایران خودرو و ساپیا

آروزی مالک قطعه ساز معروف برای خروج دولت از سهام ایران خودرو و ساپیا

مالک شرکت قطعه ساز کروز با اعلام نکاتی درباره صنعت خودرو ، گفت: به عنوان سرمایه گذاری که خواهان سود است ، دست هر کسی که بتواند مدیریت شرکت های خودروساز را خصوصی کند، می‌بوسیم.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حمید کشاورز در جریان بازدید خبرنگاران از خط تولید کروز در مورد تلاش این شرکت برای افزایش مالکیت سهام ایران خودرو گفت:‌ آرزو و خواسته اصلی این است که مدیریت شرکت های خودروساز خصوصی شود و به عنوان سرمایه گذاری که خواهان سود است ، دست هر کسی که بتواند این آرزو را برآورده کند، می‌بوسیم.

وی با اعلام اینکه مشکل عمده صنعت خودرو عدم تکافوی اعتبار، گرانی دلار و فرآیند طولانی تخصیص ارز است ، ادامه داد: در مجمع سال 96 ایران خودرو که وضعیت اقتصادی مانند امروز نبود ، بابت هر خودرو 11 هزار تومان سود تصویب شد اما سایپا ضررده بود و سودی نداد . در حال حاضر شرکت‌های خودرو ساز با چنین بنیه مالی وارد جهنم تحریم شده‌اند. 

این سهامدار با اشاره به چک برگشتی 1200 میلیارد تومانی دو خودروساز و عدم امکان دریافت وام بانکی ادامه داد:درحالی قطعه سازان مجبور به استفاده از اعتبار نزد بانک ها شده اند که از مرداد سال گذشته به خودروسازان اعلام شد بدون کمبود قطعات، اقدام به تولید نکنند. قطعات مربوط به خودروهای ناقصی هم شامل باطری، کمربند ایمنی، پمپ هیدرولیک، چرخ، ریل تنظیم کمربند، کاتالیست، عایق ضدآب، صندلی و دستگیره، فندک، جک و ... هستند اما با وجود کسری این قطعات، خودروسازان همچنان اصرار به تولید خودرو ناقص دارند.

کشاورز با اشاره به تجربه سال 91 و خروج ناگهانی پژو از ایران ، افزود: آن زمان روزانه 800 دستگاه پژو 206 می‌شد که تأمین برخی قطعات به ارزش 1200 یورو توسط پژو تامین می‌شد و اجازه داخلی‌سازی هم نبود. از سال 92 تا 96 هم برای فرانسوی‌ها فرش قرمز پهن شد ولی با خروج دوباره و عدم پرداخت خسارت همراه شد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ