کد خبر: ۱۲۸۶۳۲
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۸/۳/۱۲

۵ نکته مهم مالیاتی و سودآوری به شرکت های لیزینگ‌ و واسپاری اعلام شد
توسط انجمن:

۵ نکته مهم مالیاتی و سودآوری به شرکت های لیزینگ‌ و واسپاری اعلام شد

انجمن لیزینگ در نامه‌ای ۵ مورد ضروری جهت پاسخگویی به رسیدگی مالیاتی را به مدیران شرکت های لیزینگ‌ و واسپاری را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمد هادی موقعی دبیرکل انجمن ملی لیزینگ طی نامه‌ای به کلیه مدیران عامل شرکت‌های لیزینگ و واسپاری عضو، ۵ مورد را در خصوص ضرورت آمادگی لازم برای پاسخگویی به رسیدگی مالیاتی اعلام کرد.

۱ - در آغاز ورود و استفرار رسیدگی کنندگان مالیاتی در شرکت، بخشنامه شماره ۲۰۰۹۵.۴۹ مورخ اول آبان ۹۵ سازمان امور مالیاتی در اختیار آنان قرار گیرد.

۲ - در رابطه با عملیات شرکت لیزینگ در بخش قرار دادهای اجاره به شرط تملیک و به استناد بند ۳ بخشنامه فوق فعالیت شرکت‌های لیزینگ در ایران از نوع اجاره سرمایه‌ای است و بنابراین کلیه عملیات ثبت رخدادهای تجاری، مالی و معاملاتی قرارداد مذکور آن براساس استاندارد حسابداری شماره ۲۱ صورت می‌گیرد.

بنابراین، تلقی اقدام به معاملات خرید و فروش و با ادعای ضرورت ثبت این معاملات در دفاتر توسط رسیدگی کنندگان مالیاتی قابل قبول نخواهد بود.

۳ - در رابطه با قراردادهای فروش اقساطی به استناد بند ۴ بخشنامه فوق، چنانچه قیمت خرید کالا با بهای واگذاری تفاوت داشته باشد، این تفاوت شامل   سود تحقق یافته فروش اقساطی ناشی از بهای کالا و درآمد بهره تسهیلات اعطایی‌ است.

طبق مذاکرات ۱۰ اردیبهشت ۹۸ در شرکت رایان سایبا و با حضور مدیر کل دفتر فنی و اعتراضات ارزش افزوده در صورتی که شرکت لیزینگ ورود به معامله نکند، مشمول سود از نوع بند الف بالا نخواهد بود و بنابراین صرفا سود حاصل از تسهیلات اعطایی قراردادهای فروش اقساطی در دفاتر شناسایی خواهد شد.

۴ - در هریک از قراردادهای اجاره به شرط تملیک و یا فروش اقساطی، ثبت عملیات خرید و فروش برای شرکت لیزینگ به شرط عدم ورود به معامله مصداق نداشته و فقط در صورت مبادرت به عملیات تجاری و خرید واقعی کالا ثبت عملیات خرید و فروش مصداق خواهد یافت.

۵ - از کلیه شرکت‌های عضو انجمن ملی لیزینگ ایران تقاضا می‌شود هرگونه مشکلات موجود در رسیدگی‌های مالیاتی و مراجعات رسیدگی کنندگان مالیاتی به شرکت را جهت پیگیری موضوع به انجمن منعکس کنند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ