کد خبر: ۱۲۸۶۵۶
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۸/۳/۱۳

وزیر صنعت صادرات سنگ آهن را مشروط کرد / ۳ هدف موردنظر

وزیر صنعت صادرات سنگ آهن را مشروط کرد / ۳ هدف موردنظر

وزیر صنعت با سه هدف ساماندهی صادرات بخش معدن، حصول اطمینان از برگشت ارز صادراتی و جلوگیری از تضییع حقوق دولت با استفاده از کارت‌های بازرگانی غیر، صادرات سنگ‌آهن را مشروط کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، وزیر صنعت طی نامه‌ای به رئیس‌ گمرک با سه هدف ساماندهی صادرات بخش معدن، حصول اطمینان از برگشت ارز حاصل از صادرات و جلوگیری از تضییع حقوق دولت با استفاده از کارت‌های بازرگانی غیر، صادرات سنگ‌آهن صرفا از طریق واحدهای تولیدکننده، کنسانتره و گندله یا نماینده رسمی آنان را مجاز اعلام کرد. مشروط کردن صادرات سنگ‌آهن درحالی اعلام شده که اواخر سال گذشته صادرات محصولات فولادی با دستور وزیر مشروط شده بود.

با ارزیابی اهداف در نظر گرفته شده برای صادرات این دو گروه این نکته نمایان می‌شود که عمده برنامه وزارت صنعت در بخش صادرات به پیگیری ارز حاصل از صادرات مربوط می‌شود و این وزارتخانه سعی دارد با در نظر گرفتن این شروط از برگشت ارز به‌دست آمده از صادرات اطمینان حاصل کند. در نظر گرفتن شروط پی‌در‌پی برای صادرات نشان‌دهنده آن است که وزارت صنعت بیش از آنکه مسیرهای صادراتی را تسهیل کند با در نظر گرفتن شروط صادراتی سخت‌تر کردن این مسیرها را مدنظر قرار داده است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ