کد خبر: ۱۲۸۶۶۳
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۸/۳/۱۳

روحانی به پیشنهاد دولت آمریکا برای مذاکره پاسخ داد

روحانی به پیشنهاد دولت آمریکا برای مذاکره پاسخ داد

رئیس جمهور گفت: طرفی که میز مذاکره را برهم زده و پیمانی را زیر پا گذاشته است باید به شرایط عادی برگردد و تا زمانی که بازنگشته، ما راهی جز ایستادگی و مقاومت نداریم.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از صدا و سیما حسن روحانی در دیدار جمعی از اساتید و پزشکان در خصوص شرایط فعلی ایران گفت:  شرایط سختی که امروز بوجود آمده از هر زمان دیگری بیشتر است. آمریکایی‌ها مدعی هستند تاکنون و طی سالهای گذشته ، فشارهایی تا این حد به ایران وارد نکرده بودند و  و اهداف متعددی برای فشارهای خود عنوان کردند، از یک طرف اعلام کردند که نظام جمهوری اسلامی ایران مورد پسند نیست و باید مردم نظامی را برگزینند که آنها می‌پسندند و از طرف دیگر عنوان کردند که رفتار مردم ایران را نمی‌پسندند و باید این رفتار تغییر کند.

وی افزود: دشمنان گاهی اعلام می‌کردند که برای مذاکره با ایران شرایطی دارند و ایران ابتدا باید این شرایط را بپذیرد که آنها پای میز مذاکره حاضر شوند، البته در هفته‌های اخیر تأکید دارند که هیچ شرطی برای مذاکره ندارند. زمانی تهدید می‌کردند که گویی قدرت نظامی برترند و امروز اعلام می‌کنند که قصد جنگ ندارند و فقط می‌خواهند که بمب اتم نداشته باشیم که البته این حرف‌ بی‌اساس است.

رئیس جمهور با تأکید بر اینکه در این شرایط غیر از ایستادگی راه دیگری نداریم ادامه داد: اگر راه دیگری جز مقاومت وجود داشت، صراحتاً آن را اعلام می‌کردم.  طرفی که میز مذاکره را برهم زده و پیمانی را زیر پا گذاشته است باید به شرایط عادی برگردد و تا زمانی که بازنگشته، راهی جز ایستادگی و مقاومت نداریم.

روحانی گفت: برای ایستادگی و مقاومت باید یکپارچه و متحد باشیم و مردم نیز نسبت به شرایط موجود آگاهی کامل داشته باشند و تردیدی نداشته باشند که راهی که نظام و مسئولین انتخاب کرده اند، راه درستی است. بدون تردید اگر مردم به درستی راهی که برگزیدیم شک داشته باشند، شرایط به مراتب دشوار خواهد بود که بتوان در این مسیر سنگلاخی گام برداشت، لذا باید مردم نسبت به شرایط آگاهی داشته و به تصمیم مسئولین باور داشته باشند.

وی افزود: همه باید یک راه را برگزینیم و به عنوان نماینده ملت ایران اعلام می‌کنم که در این مقطع و تا زمانی که دشمن از اقدامات خود پشیمان نشود راهی جز ایستادگی و مقاومت نداریم و دشمن بدون تردید اگر واقعا متوجه شود که راهی که انتخاب کرده اشتباه و ناصحیح بوده است، آن روز می‌توان پای میز مذاکره هم نشست و هر مسأله‌ای را برطرف کرد. برای مذاکره، آمریکا باید از طریق احترام وارد شود، اما در داخل نیز باید به جایگاه و منزلت‌های اجتماعی ضمن وجود اختلاف سلیقه، احترام بگذاریم.

رئیس جمهور فراهم شدن فضای توسعه علم و دانش و نخبه‌پروری را یکی از نعمت‌های بزرگ خداوند به ملت ایران بعد از پیروزی انقلاب دانست وگفت: با نگاه به همین آمار و کمیت‌ها می‌توانیم حس کنیم یکی از پیروزی‌های بزرگ بعد از انقلاب، موفقیت در حوزه علم و سلامت بوده است و به راحتی می‌توان دریافت که وضعیت امروز با شرایط قبل از انقلاب قابل مقایسه نیست. در گذشتهبرای یک عمل جراحی معمولی بیماران را به خارج اعزام می‌کردیم در حال حاضر وضعیت معکوس است به طوری که بسیاری از ایرانیان و غیرایرانیان از خارج برای انجام عمل جراحی به ایران می‌آیند و این نه به خاطر ارزانی هزینه‌های عمل بلکه بخاطر اعتماد و اطمینان به پزشکان ایرانی است.

روحانی با بیان اینکه امروز به مدد تلاش‌های انجام شده و موفقیت‌ها  امکان تحصیلات عالی در بسیاری از رشته‌های علمی در داخل فراهم شده است ادامه داد: اینکه اکنون در حوزه‌های مختلف علمی و بهداشتی پیشرفت‌های قابل ملاحظه داریم، در تولید علم تأثیرگذار هستیم و در فناوری‌های علمی و دانش روز، تک رقمی و گاهی نیز در رده 14، 15 و یا 16 جهان قرار داریم، نشان می‌دهد که مسیر حرکت درست بوده است. البته هر مسیر درستی نیاز به تصحیح و روان‌سازی دارد.

وی با اشاره به اینکه بزرگترین سرمایه یک جامعه، پول و خزانه نیست،گفت: بزرگترین سرمایه، سرمایه انسانی، علمی و اجتماعی است و علم است که پول خلق می‌کند و علم و دانش و فناوری نوین می‌تواند رفاه ایجاد کرده و مشکلات را حل و فصل کند. اگر دانشگاه‌ها به خوبی دانشجویان را پرورش دهند و محیط جامعه سالم و درست باشد، بی‌شک در چنین جامعه‌ای مدیر خوب و شایسته هم خلق می‌شود.

انتهای پیام
 

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ