کد خبر: ۱۲۸۷۴۰
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۸/۳/۱۸

۳ رویدادی که موجب موفقیت سفر آبه به تهران می شود
سخنگوی شورای امنیت ملی:

۳ رویدادی که موجب موفقیت سفر آبه به تهران می شود

سخنگوی شورای امنیت ملی گفت: تلاش برای بازگشت آمریکا به برجام، جبران خسارت‌های وارده و رفع تحریم‌های فرا سرزمینی می‌تواند تضمینی برای موفقیت سفر نخست وزیر ژاپن به تهران باشد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از فارس، کیوان خسروی گفت: روابط ایران و ژاپن در ابعاد سیاسی و اقتصادی، همواره از سطح و روند متعادل و باثباتی برخوردار بوده است. رویکرد ژاپن در حوزه سیاست خارجی نیز عمدتاً حمایت از هنجارهای حقوقی و سیاسی پذیرفته‌ شده از سوی جامعه بین‌المللی بوده و کمتر تحت تأثیر فراز و فرودهای افراطی و تفریطی بوده است.

وی افزود: حفظ و ارتقاء جایگاه و اعتبار سیاسی و اقتصادی ژاپن که در نظام بین‌المللی به‌ نوعی با هویت مردم آن گره خورده از اصولی است که ژاپنی‌ها به‌ شدت نسبت به تأمین و پیگیری آن حساس هستند. سفر نخست‌وزیر ژاپن به ایران به‌ طور قطع رخداد مهمی در حوزه تحکیم و توسعه مناسبات دوستانه است و آبه از این فرصت برای افزایش اعتبار سیاسی ژاپن استفاده خواهد کرد.

خسروی گفت: تلاش برای بازگشت آمریکا به برجام، جبران خسارت‌های وارد شده به ایران و رفع تحریم‌های فراسرزمینی واشنگتن 3 عامل راهگشا برای تضمین موفقیت این سفر هستند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ