کد خبر: ۱۲۸۷۴۲
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۸/۳/۱۸

پیش بینی نماینده مجلس از تغییر اساسی حکومت عربستان و شرط مذاکره

پیش بینی نماینده مجلس از تغییر اساسی حکومت عربستان و شرط مذاکره

نایب رئیس کمیسیون اصل نود مجلس با اعلام شرط مذاکره با عربستان پیش بینی کرد حکومت ایمن کشور در آینده با تغییر اساسی روبرو شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، امیر خجسته با بیان اینکه عربستانی‌ها بدون پیش شرط حاضر به گفت‌وگو و مذاکره با ایران درباره مسائل منطقه نمی‌شوند به خانه ملت گفت: آمریکایی‌ها با هزینه ریاض در مسائل منطقه دخالت می‌کنند و ایران نمی‌تواند به عربستان اعتماد کند.

وی افزود: ایران با توجه به شرایط فعلی منطقه در حوزه مذاکره با عربستان گام برنخواهد داشت.زیرا این اقدام نتیجه عکس می‌دهد البته اگر عربستان تغییر سیاست دهد این امکان شاید فراهم شود.عربستان باید از آمریکا و اسرائیل عبور کند، از جنگ علیه مردم یمن دست بردارد، حق مردم ایران را محترم بشمارد و در امور کشورهای دیگر منطقه دخالت نکند، در این صورت می‌توان موضوع مذاکره ایران و عربستان را دنبال کرد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه احتمال تغییر سیاست عربستان بسیار ضعیف است، گفت: بن سلمان و هیات حاکمه فعلی عربستان از ظرفیت تغییر و تحول برخوردار نبوده و از سوی دیگر به عنوان یک طرف مذاکره قابل اعتماد نیستند زیرا هیچ گاه دست از کینه‌‌ها علیه ایران برنداشته‌اند. ایران اصل مذاکره با همه کشورهای دنیا جز اسرائیل را قبول دارد اما طرف‌های مقابل باید صادق و قابل اعتماد باشند که متاسفانه آمریکا و عربستان نیستند.

خجسته ادامه داد: در حال حاضر عربستان و تمام همراهان آمریکایی در منطقه به بن بست رسیدند زیرا ناتوی عربی شکست خورد و پروژه معامله قرن هم برای آنها نتیجه‌بخش نبوده است. در این شرایط ایران باید برای مذاکره با عربستان شرط بگذارد و این شرط، تغییر سیاست‌های خبیثانه عربستان است.

وی گفت: عربستان از سیاست‌های خود عبور نخواهد کرد اما به همت و تلاش مردم این کشور در آینده نزدیک تغییر اساسی در حکومت ایجاد خواهد شد.

انتهای پیام
 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ