کد خبر: ۱۲۸۷۵۵
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۸/۳/۱۸

اجرای دستورالعمل جدید بازارپایه به تعویق افتاد/ زمان جلسه و ورود شورای عالی
بنابر اعلام معاون نظارت بر بورس ها:

اجرای دستورالعمل جدید بازارپایه به تعویق افتاد/ زمان جلسه و ورود شورای عالی

معاون نظارت بر بورس ها و ناشران سازمان بورس با اشاره به نگرانی های سهامداران از اجرای دستورالعمل جدید بازار پایه فرابورس از طرح موضوع در جلسه شورای عالی بورس و تعویق زمان‌بندی اصلاحات خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،حسن امیری طی نامه‌ای به سعید اسلامی بیدگلی دبیر کانون نهادهای سرمایه گذاری و روح الله میرصانعی دبیر کانون کارگزاران بورس اعلام کرد: اصلاح مقررات درج و معاملات بازار پایه فرابورس طی یک سال گذشته با برگزاری جلسات متعدد کارشناسی و با کسب نظر از فعالان بازار در دستور کار بوده و نتیجه آن پس از تایید در هیات مدیره سازمان در بهمن سال ۹۷ ابلاغ شد.

در دستورالعمل‌های جدید بازار پایه اختیاراتی در خصوص ریز ساختارهای بازار به هیات مدیره فرابورس تفویض شده و مقررات معاملاتی در جلساتی با حضور جنابعالی مورد بررسی قرار گرفته است. پس از اطلاع رسانی و ارائه زمانبندی اجرایی مبنی بر عملیاتی شدن اصلاحات از انتهای خرداد ماه، دغدغه ها و نگرانی هایی از سوی سهامداران و فعالان این بازار منعکس شده که لازم است مورد توجه ویژه قرار گیرد.

با توجه به نکات فوق الذکر و توجه ویژه به دو کارکرد مهم شفافیت و نقدشوندگی و حداقل کردن زمان توقف نمادها به دلیل تأخیر در ارائه اطلاعات توسط ناشران بازار پایه فرابورس، مقتضی است با کسب و جمع آوری نظر فعالان و ارائه نظرات کارشناسی آن کانون ظرف دو روز آتی، اقدام عاجل صورت پذیرد و نتیجه در جلسه‌ای که روز دوشنبه هفته جاری در سازمان بورس با حضور ریاست سازمان برگزار خواهد شد، منعکس شود. ضمناً تا زمان طرح موضوع در جلسه شورای عالی بورس، زمان‌بندی اصلاحات مقرراتی اجرا نخواهد شد.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ