کد خبر: ۱۲۸۷۸۴
۱۲:۲ - ۱۳۹۸/۳/۱۹

وزیر صنعت برنامه های سال جدید را ابلاغ کرد/سرمایه گذاری ۱.۷میلیارد هزاری معادن

وزیر صنعت برنامه های سال جدید را ابلاغ کرد/سرمایه گذاری ۱.۷میلیارد هزاری معادن

وزیر صنعت، برنامه ها و سیاست های سال ۹۸ از جمله سرمایه گذاری بیش از ۱.۷ میلیارد هزار تومانی معادن، تجهیز ۳۶ هزار و ۵۰۰ واحد به صندوق مکانیزه فروش و... را با تاکید بر رونق تولید را ابلاغ کرد .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، رضا رحمانی در نامه ایی به مدیریت بازار و ساماندهی لجستیک تجاری ، تامین منابع مالی و توسعه سرمایه گذاری، توسعه تولید و تعمق در ساخت داخل، توسعه صادرات غیر نفتی و بهبود فضای کسب و کار به عنوان هدف گذاری های این وزارتخانه را ابلاغ کرد و با توجه به سیاست های اقتصاد مقاومتی و قانون برنامه ششم ، برنامه ها و دستوالعمل های اجرایی به استان ها ابلاغ و سازمان های استانی ملزم به اجرای این برنامه ها در سال 98 شدند.

برگزاری کارگاه های آموزشی مرتبط با فعالیت های صنعت، معدن و تجارت، پشتیبانی از تولید مواد معدنی دارای ارزش افزوده بالا با صدور مجوزهای معدنی، توسعه فناوری و شرکت های توسعه بنیان با تغییر رویکرد از مونتاژ به نوآوری از جمله برنامه های این وزارتخانه خواهد بود.

در این میان ، هزار و 21 پروانه اکتشاف در سال 97 صادر شده که در سال جاری به هزارو 92 پروانه خواهد رسید. بیش از 630 پروانه بهره برداری از معادن تا پایان سال گذشته صادر شده که قرار است در سال جدید به 705 پروانه افزایش یابد.

سرمایه گذاری بیش از 1.6 هزار معادن به 1.7 میلیارد هزار تومان خواهد رسید و بیش از 262 پروانه واحدهای تحقیق و توسعه صادر و تعداد فروشگاه های بزرگ زنجیره ای به 273 واحد خواهد رسید.

همچنین قرار است بیش از 36 هزار و 500 واحد صنفی به صندوق مکانیزه فروش تجهیز شوند و جذب سرمایه گذاران خارجی از هزار و 101 میلیون دلار به هزار و 180 افزایش خواهد یافت. علاوه براین بیش از 3 میلیون 355 هزار بازرسی هدفمند از بنگاه های اقتصادی انجام و بیش از 328 پروانه بهره برداری واحد خدمات مهندسی صادر خواهد شد.

معرفی 13 هزار و 100 واحد تولیدی به بانک ها برای دریافت تسهیلات ، برگزاری یک میلیون 943 هزار ساعت دوره آموزشی و بیش از 660 نمایشگاه داخلی و بین المللی و افزایش ارزش صادرات غیر نفتی تا 61 میلیارد دلار از دیگر برنامه های وزارت صنعت است که سازمان های استانی موظفند گزارش ماهیانه را ارائه دهند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ