کد خبر: ۱۲۸۷۹۵
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۸/۳/۱۹

آمادگی فرابورس برای اجرای اصلاحات قوانین بازار پایه/ درخواست از سهامداران
مدیرعامل خبر داد:

آمادگی فرابورس برای اجرای اصلاحات قوانین بازار پایه/ درخواست از سهامداران

مدیرعامل فرابورس با ارائه درخواستی از سهامداران بازار پایه گفت:فرابورس در وضع مقررات جدید مشارکت جدی با سازمان بورس دارد و در صورت ابلاغ اصلاح مقررات همراهی لازم را در اجرا خواهد داشت.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،امیر هامونی هدف از برگزاری جلساتی در شورای عالی و سازمان بورس در خصوص تغییرات قوانین بازار پایه را شنیدن دغدغه‌های فعالان بازار اعلام کرد و به ایرنا گفت: موضوع تغییر در مقررات بازار پایه درخواست ناشران و فعالان بازار سرمایه بوده که سهام شرکت آنها در این بازار به صورت روزانه دچار نوسانات غیر عادی می شد.

وی با بیان اینکه بازنگری در دستورالعمل مقررات بازار پایه از مطالبات اصلی افراد حاضر در بورس بود،افزود: بطور طبیعی مقررات جدید بازار پایه به عنوان بهترین دستورالعمل در تاریخ بازار سرمایه محسوب نمی شود اما بطور حتم یک گام عملی و رو به جلو در راستای ارتقای سلامت بازار خواهد بود.در هر صورت همانند گذشته، پیشنهادات لازم به صورت مستمر برای بازنگری و اصلاحات مورد نیاز در جهت تسهیل رویه‌ها به ارکان سیاستگذار بازار سرمایه پیشنهاد و اتخاذ تصمیم خواهد شد.

این مقام مسئول گفت: با نوسان گیری که یک نوع استراتژی معاملاتی و مورد استقبال سرمایه‌گذاران در بورس است مشکلی نداریم اما بحث اصلی بر سر تحلیل است که باید در بازار پایه ،مبنای اصلی معاملات قرار بگیرد. سال ٩٧ فقط در یکی از بازارهای فرابورس ٢۴ میلیارد تومان سود ناشی از نوسان گیری روزانه به دست آمد که معاملات آن مورد تایید قرار گرفت.

هامونی ادامه داد: از سهامدارانی که تاکنون مقررات جدید بازار پایه را مطالعه نکرده اند درخواست مطالعه دقیق این دستورالعمل را دارم تا براساس آن نظرات کارشناسی را در اختیار سازمان بورس و ارکان مربوطه قرار دهند.فرابورس در وضع مقررات جدید مشارکتی جدی با سازمان بورس دارد بنابراین در صورت ابلاغ اصلاح مقررات توسط شورای عالی بورس یا سازمان، همراهی و مشارکت لازم را در اجرا با این ارکان خواهند داشت.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ