کد خبر: ۱۲۸۸۰۶
۰:۵۱ - ۱۳۹۸/۳/۲۰

یک ماده طرح ساماندهی خودرو اصلاح شد / وظایف جدید دولت و خودروسازان
سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

یک ماده طرح ساماندهی خودرو اصلاح شد / وظایف جدید دولت و خودروسازان

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اعلام تصویب اصلاح ماده ۹ مکرر طرح ساماندهی صنعت خودرو ، وظایف دولت و خودرو سازان و واردکنندگان خودرو و موتورسیکلت را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، سعید باستانی از تصویب اصلاح ماده 9 مکرر طرح ساماندهی صنعت خودرو در جلسه عصر دیروز کمیسیون صنایع و معادن مجلس خبر داد و به خانه ملت گفت: پیش از اصلاح ماده 9 مکرر تردد، حمل بار و مسافر توسط وسائط نقلیه موتوری در شهرهای بیش از 100 هزار نفر ممنوع بود اما پس از اصلاح مقرر شد تردد، حمل بار و مسافر توسط وسائط نقلیه موتوری پس از رسیدن به سن فرسودگی در کلان شهرها ممنوع شود.

وی افزود: تعیین سن فرسودگی موضوع این ماده بر حسب آیین‌نامه‌ای است که حداکثر ظرف مدت سه ماه پس از ابلاغ قانون به پیشنهاد مشترک سازمان و وزارت صنعت و سازمان ملی استاندارد ایران آماده شود.

این نماینده مجلس ادامه داد:همچنین دولت موظف است از محل صرفه‌جویی حاصل از بهبود و مدیریت مصرف سوخت ناشی از اجرای این قانون، ساز و کار و تسهیلات لازم را جهت جایگزینی خودروهای فرسوده، حمل و نقل عمومی با خودروهای نو، فراهم کند.

باستانی ادامه داد: تولیدکنندگان خودرو و موتورسیکلت هم موظفند به ازای تولید هر 4 دستگاه خودرو یا موتورسیکلت، گواهی اسقاط خودروی معادل را از مرکز اسقاط دریافت کنند. شماره‌گذاری خودروها و موتورسیکلت منوط به ارائه گواهی اسقاط توسط خودروسازان و موتورسیکلت‌سازان معادل 25 درصد تولید ماهانه است.

وی افزود: واردکنندگان خودرو و موتورسیکلت هم موظفند به ازای واردات هر خودرو به تناسب مصرف سوخت، علاوه بر پرداخت عوارض گمرکی، گواهی اسقاط خودروی معادل را دریافت کنند. تعداد گواهی اسقاط به تناسب مصرف سوخت و قیمت خودروی وارداتی توسط سازمان ملی استاندارد تعیین می‌شود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ