کد خبر: ۱۲۸۸۱۱
۸:۵۷ - ۱۳۹۸/۳/۲۰

پیش بینی تولید ایران خودرو و سایپا و زمان تحویل خودروهای پیش‌فروش‌ شده
معاون وزیر صنعت اعلام کرد :

پیش بینی تولید ایران خودرو و سایپا و زمان تحویل خودروهای پیش‌فروش‌ شده

معاون وزیر صنعت ضمن پیش‌بینی تولید حداقل ۵۵۰ هزار دستگاه خودرو توسط یران خودرو و سایپا ، زمان تحویل خودروهای پیش‌فروش‌شده سال گذشته را تا پایان شهریور ۹۸ اعلام کرد .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، فرشاد مقیمی با بیان اینکه تمرکز در بخش خودروسازی بر تولید و تحویل خودرو است به ایسنا گفت: تا زمانی که تعهدات پیشین خودروسازان مرتفع نشود هیچ تعهد جدیدی به این شرکت‌ها اضافه نمی‌شود.

وی از تحویل خودروهای پیش فروش شده تا پایان شهریور 98 خبر داد و افزود: زمان تحویل پیش‌فروش‌های جدید نیز پایان سال جاری و ابتدای سال آینده تعیین شده است.

این مقام مسئول ادامه داد: در سال جاری پیش‌بینی می‌شود تولید خودرو در هر یک از دو خودروساز بزرگ حداقل به 550 هزار دستگاه برسد. بنابراین طبق برنامه‌های این وزارت‌خانه طی سال جاری حداقل یک میلیون و 100 هزار دستگاه خودروی پر تیراژ در خودروسازی‌های بزرگ، 100 هزار دستگاه خودرو در سایر خودروسازی‌ها و 20 هزار دستگاه خودروی سنگین تجاری تولید خواهد شد. در مجموع پیش‌بینی می‌شود یک میلیون و 220 هزار دستگاه خودرو در سال جاری تولید شود.

مقیمی همچنین علت التهابات اخیر بازار خودرو را تلاطم نرخ ارز و تقاضای کاذب عنوان کرد و گفت: به دلیل شرایط اقتصادی، بازار خودرو تبدیل به فضایی شده که مردم می‌توانند سرمایه نقدی را به کالای سرمایه‌ای تبدیل کنند. بنابراین با توجه به اینکه در بازارهای دیگر همچون مسکن به دلیل حجم زیاد سرمایه مورد نیاز، امکان سرمایه‌گذاری برای اکثریت جامعه وجود ندارد، بازار خودرو با افزایش غیرمنطقی متقاضی مواجه شده است.

انتهای پیام
 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ