کد خبر: ۱۲۸۸۳۰
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۸/۳/۲۰

600 بنگاه دولتی آماده عرضه هستند/ عدم عرضه سهام دو شرکت بورسی
رئیس سازمان خصوصی سازی:

600 بنگاه دولتی آماده عرضه هستند/ عدم عرضه سهام دو شرکت بورسی

رئیس سازمان خصوصی سازی با اعلام عدم عرضه سهام دو شرکت بورسی گفت:حدود 600 بنگاه دولتی در نوبت واگذاری‌ هستند که در نیمه دوم سال ، قیمت‌گذاری و عرضه خواهند شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، میرعلی‌اشرف عبداله پوری حسینی در خصوص مصوبه اخیر هیات واگذاری مبنی بر واگذاری باقیمانده سهام دولت در شرکت‌های بزرگ گفت: ارزش کل این میزان سهام بالغ بر 52 هزار میلیارد تومان است که بزرگترین خصوصی‌سازی سال 98 خواهد بود.

وی افزود: بر این اساس، فرایند واگذاری تعدادی از شرکت‌هایی که آماده هستند طی روزهای آینده آغاز خواهد شد که سهام این شرکت‌ها به‌صورت بلوکی و یک‌جا و کاملا نقد واگذار می‌شود.

این مقام مسئول در خصوص واگذاری باقیمانده سهام دولت در دو شرکت‌ بورسی مخابرات ایران و کشتیرانی نیز گفت: در حال حاضر مصوبه‌ای برای واگذاری سهام دولت در این شرکت‌ها صادر نشده است.

پوری حسینی ادامه داد:حدود 600 بنگاه غیربورسی در سبد واگذاری‌های این سازمان قرار دارند که عمدتا در نیمه دوم سال 98 مراحل قیمت‌گذاری و عرضه آنها انجام خواهد شد.

وی با اشاره به این که از 100 درصد مزایده هایی که در 18 سال گذشته توسط این سازمان برگزار شده فقط حدود 12 درصد با موفقیت همراه بوده‌اند، گفت: بر اساس آئین‌نامه قیمت‌گذاری سهام دولت، احراز اهلیت جزو اختیارات و وظایف سازمان خصوصی‌سازی نیست. تصویب قیمت پایه، تعیین اهلیت و شرایط واگذاری از وظایفی است که هیات واگذاری بر عهده دارد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ