کد خبر: ۱۲۸۸۷۰
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۸/۳/۲۱

نیاز ۱۹ میلیارد دلاری برای افزایش ۱۵ میلیون تنی محصولات پتروشیمی
معاون وزیر نفت مطرح کرد:

نیاز ۱۹ میلیارد دلاری برای افزایش ۱۵ میلیون تنی محصولات پتروشیمی

معاون وزیر نفت گفت: با بهره برداری از ۱۴ طرح پتروشیمی در فاز نخست توسعه منطقه انرژی‌بر پارسیان، ۱۵ میلیون تن به ظرفیت تولید اضافه می‌شود که نیازمند ۱۹ میلیارد دلار سرمایه گذاری است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، بهزاد محمدی در آیین امضای دومین تفاهم‌نامه همکاری توسعه منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی‌بر پارسیان که با هدف ساماندهی و تسریع در عملیات اجرایی طرح‌های پتروشیمی این منطقه در دستور کار قرار گرفت، گفت: این اقدام می‌تواند شروعی برای یک حرکت بزرگ در توسعه استان هرمزگان باشد.

وی با اشاره به اینکه از ۵۵ شرکت تولیدی صنعت پتروشیمی، ۱۶ شرکت در منطقه عسلویه متمرکز و فعال است، افزود: ۳۰ طرح پتروشیمی در فاز ۲ عسلویه، کنگان و دیّر تعریف شده که ۱۷ طرح در حال پیشرفت و ۱۳ طرح در مرحله تأمین مالی و دانش فنی است.با افتتاح ۱۵ فاز پارس جنوبی از ابتدای دولت یازدهم تاکنون،خوراک قابل توجهی برای مجتمع‌های پتروشیمی تأمین می‌شود که این موضوع سبب توسعه هرچه بیشتر و سریع‌تر این صنعت خواهد شد.

محمدی با بیان اینکه همکاری شرکت ملی صنایع پتروشیمی و ایمیدرو می‌تواند سبب پیشرفت صنعت پتروشیمی در منطقه پارسیان شود،ادامه داد: زیرساخت‌های بسیار مناسبی در عسلویه فراهم است که به تناسب آن صنعت پتروشیمی هم می‌تواند در منطقه پارسیان گسترش یابد. ۱۴ طرح پتروشیمی در فاز نخست برای منطقه ویژه اقتصادی انرژی‌بر پارسیان پیش‌بینی شده که حدود ۱۵ میلیون تن به ظرفیت اضافه خواهد شد و حدود ۱۹ میلیارد دلار نیز حجم سرمایه‌گذاری مورد نیاز این طرح‌ها است.

خداداد غریب‌پور رئیس هیات عامل ایمیدرو نیز گفت: بیش از ۲ هزار هکتار زمین از منطقه پارسیان به طرح‌های صنعت پتروشیمی اختصاص داده شده که تاکنون در این زمینه دو موافقتنامه اصولی صادر شده است.مقرر است زمینه فعالیت صنایع فولاد، پتروشیمی و آلومینیوم در منطقه ویژه صنایع انرژی‌بر پارسیان فراهم شود، ۱۵ پست اسکله برای این منطقه پیش‌بینی شده که در فاز نخست، احداث چهار پست اسکله در حال انجام است.

وی افزود: پیشرفت فاز نخست توسعه منطقه ویژه صنایع انرژی‌بر پارسیان ۴۰ درصد است.امید می رود در سال رونق تولید، شاهد سرمایه‌گذاری لازم در منطقه پارسیان باشیم تا این منطقه نیز مانند منطقه عسلویه نقش خود را در تولید، اشتغال و توسعه اقتصادی ایفا کند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ