کد خبر: ۱۲۸۸۷۸
۱۲:۲ - ۱۳۹۸/۳/۲۱

اتهام نماینده مجلس به ۴ شرکت در گرانی ۷۰ درصدی روغن موتور

اتهام نماینده مجلس به ۴ شرکت در گرانی ۷۰ درصدی روغن موتور

نماینده مجلس با انتقاد از سکوت دولت در برابر آمریکای داخلی و دلالان گفت: ۴ شرکت تولیدکننده ، عامل گرانی ۷۰ درصدی روغن موتور هستند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، امیر خجسته درباره نقش 4 شرکت تولیدکننده روغن موتور در گرانی 70 درصدی این محصول به خانه ملت گفت: گرانی روغن موتور باید توسط گروه اقتصادی دولت کنترل شود. چراکه این موضوع می‌تواند تبعات ناگواری از جمله افزایش آلودگی و تحمیل خسارت‎ و هزینه‌های سنگین برای مردم به همراه داشته باشد.

وی با بیان اینکه دولت کنترل بازار را رها کرده، افزود: باید دید افزایش 70 درصدی قیمت روغن موتور چه دلیلی دارد؟ اگرچه ممکن است اولین پاسخ به این موضوع افزایش نرخ ارز باشد اما دلالان در رشد قیمت‌ها تاثیر زیادی دارند. از سوی دیگر بازار انحصاری روغن موتور که در اختیار 4 شرکت تولیدکننده قرار دارد می‌تواند شرایطی ایجاد کند تا به راحتی قیمت‌ها روند صعودی بگیرند.

این نماینده مجلس با طرح این پرسش که چرا باید بازار رها شود به گونه‌ای که قیمت پراید 15 میلیون تومانی به 60 میلیون تومان برسد، ادامه داد: افزایش 70 درصدی قیمت روغن موتور فاجعه ایجاد می‌کند. برخی شرکت‌ها با تبانی دلالان، قیمت‌ها را افزایش می‌دهند اما دولت تنها نظاره‌گر است و اقدامی برای برخورد با متخلفان انجام نمی‌دهد.

خجسته با بیان اینکه وزارت صنعت و سازمان حمایت باید با نظارت از ایجاد بازار انحصاری روغن موتور و جولان برخی شرکت‌های تولیدکننده در قیمت‌گذاری جلوگیری کند، گفت: اگرچه آمریکا تحریم کرده اما آمریکای داخلی (دلالان) باعث شده شکر، قند، خودرو، روغن موتور و . . . افزایش قیمت افسارگسیخته‌ای را در بازار تجربه کنند و دولت نیز در برابر آنها سکوت کرده است.

انتهای پیام
 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ