کد خبر: ۱۲۸۹۳۳
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۸/۳/۲۲

دردسر جدید برای خریداران سکه‌های پیش‌فروش شده

دردسر جدید برای خریداران سکه‌های پیش‌فروش شده

تعدادی از خریداران دور اول پیش فروش سکه هنوز موفق به دریافت سکه‌هانشدند که علت آن ثبت نام توسط افراد کمتر از ۱۸ سال است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از تسنیم، بانک مرکزی اواخر سال 96 و چند ماه نخست سال 97 به منظور مدیریت بازار طلا و سکه از طرح پیش فروش سکه رونمایی کرد که با نقدهای فراوانی همراه شد.

گروهی از طرح پیش فروش سکه با عنوان حراج ذخایر طلا و ارز یاد کرده و نقد زیادی به مدیریت وقت بانک مرکزی مطرح کردند اما این طرح با همه کم و کاستی‌‌ها تمام شد و تا امروز خریداران سکه در انتظار دریافت سکه‌های خریداری شده در زمان سررسید هستند.

پیش فروش سکه در دور نخست همزمان با رونمایی از بسته ارزی بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز آغاز شد. در این دور هیچ محدودیتی در سن خریداران و تعداد سکه وجود نداشت اما دور دوم با تغییراتی همراه بود که مهمترین آن اضافه شدن محدودیت سنی برای متقاضیان عنوان شد. در این دور فقط افراد بیشتر از 18 سال امکان ثبت نام داشتند.

نکته مهم مشکلی است که برای برخی از خریداران سکه های پیش فروشی در دور نخست اجرای این طرح پیش آمده است. این افراد در آن زمان با توجه به عدم لحاظ محدودیت سنی به هر دلیلی، سکه ها را توسط فرزندان یا افراد کمتر از 18 سال ثبت نام کرده اند و حال که زمان دریافت رسیده، نمی‌توانند سکه ها را دریافت کنند.

بانک ملی در توضیح چرایی عدم تحویل سکه های پیش فروشی به خریداران اعلام کرد: از آنجایی که در زمان ثبت نام، محدودیت سنی رعایت نشده، سامانه اجازه تحویل سکه ها را نمی‌دهد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ