کد خبر: ۱۲۸۹۴۰
۱۴:۹ - ۱۳۹۸/۳/۲۲

یک نماینده مجلس موافق همه‌پرسی برای مذاکره با آمریکا شد

یک نماینده مجلس موافق همه‌پرسی برای مذاکره با آمریکا شد

یک نماینده مجلس ضمن موافقت با برگزاری همه‌پرسی درباره مذاکره با آمریکا، گفت: اعتمادی به دولت روحانی برای تمکین به آراء مردم نیست .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمدجواد ابطحی به خانه ملت گفت: پیش از برگزاری همه‌پرسی برای مذاکره با آمریکا بهتر است موضوع ادامه حیات دولت به همه‌پرسی گذاشته شود زیرا علی‌رغم نظر دلسوزان و رهبری مذاکره با آمریکا را رقم زد و شرایط دوگانه مذاکره و معیشت را تعبیه کرد.

وی با بیان اینکه برگزاری همه‌پرسی برای مذاکره با آمریکا اشکالی ندارد، افزود: برگزاری همه‌پرسی بدون اشکال است اما اگر نتیجه، مخالفت مردم با مذاکره باشد آیا دولت به آراء مردم تمکین می‌کند؟

این نماینده مجلس ادامه داد: بر اساس اصل 59 قانون اساسی، در مسائل‏ بسیار مهم‏ اقتصادی‏، سیاسی‏، اجتماعی‏ و فرهنگی‏ ممکن‏ است‏ اعمال‏ قوه‏ مقننه‏ از راه‏ همه‏ پرسی‏ و مراجعه‏ مستقیم‏ به‏ آراء مردم‏ صورت‏ گیرد اما درخواست‏ مراجعه‏ به‏ آراء عمومی‏ باید به‏ تصویب‏ دو سوم‏ مجموع‏ نمایندگان‏ مجلس‏ برسد.

ابطحی با اشاره به کاهش اعتماد مردم به حاکمیت، گفت: موضوع مذاکره با آمریکا تخصصی است و به نظر همه‌پرسی تاثیری در افزایش اعتماد عمومی مردم نداشته باشد هرچند مردم با عقل، منطق و شعور قطعا به مذاکره با آمریکا رأی منفی خواهند داد.

انتهای پیام
 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ