کد خبر: ۱۲۸۹۴۶
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۸/۳/۲۲

علت کاهش قیمت طلا و ارز و پیش بینی روند آینده

علت کاهش قیمت طلا و ارز و پیش بینی روند آینده

رئیس انجمن طلا و جواهر خراسان رضوی گفت: کاهش قیمت طلا و ارز در روزهای اخیر ، دائمی نبوده و بیشتر ناشی از مباحث سیاسی است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، شهرام مرصعی در خصوص کاهش قیمت طلا و ارز در بازار به ایسنا گفت: مباحث اقتصادی به صورت ناگهانی رخ نمی‌دهند. حرکت‌های رو به بهبود آهسته مشاهده می‌شوند و حتماً هم راه حل اقتصادی دارند بنابراین نمی‌توانیم در این زمان کوتاه بیان کنیم که آیا اتفاق خاصی از نظر اقتصادی رخ داده که نتیجه آن روند کاهشی قیمت بوده یا خیر.

وی افزود: در این مدت مسائل و مباحث سیاسی بسیار بیشتر از مباحث اقتصادی در قیمت دلار تأثیرگذار بوده و مباحث اقتصادی زمان‌بر است. یافتن اشکال و بعد ایجاد اصلاح در شاخص‌های اقتصادی نیاز به متخصص دارد و تنها با صحبت نمی‌توان تغییر ایجاد کرد. حتماً باید عملیاتی و علمی باشد که زمان‌بر هم هست.

این مقام مسئول ادامه داد: کاهش قیمت روزهای اخیر موقتی بوده و بیشتر ناشی از مباحث سیاسی است. برخی رفت و آمدها و صحبت‌ها موجب شده هیجان قیمت ارز کمتر شود و اثرات آن را به صورت کاهشی در بازار شاهد باشیم.

مرصعی گفت: یکی از بزرگ‌ترین مشکلاتی که تأثیر مستقیمی در حوزه اقتصاد دارد، موضوع روابط بین‌الملل است که در این بخش ضعیف هستیم. اگر کشوری می‌خواهد وضع اقتصادی را اصلاح کند، یکی از عوامل تأثیرگذار در آن روابط بین‌الملل و حداقل روابط منطقه‌ای است. زمانی که کشوری نمی‌تواند روابط منطقه‌ای درستی داشته باشد این مساله مستقیماً اثر سوء بر مباحث اقتصادی می‌گذارد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ