کد خبر: ۱۲۸۹۴۹
۰:۱۵ - ۱۳۹۸/۳/۲۳

نظر قاضی دادگاه بانک سرمایه درباره پولشویی سریال معروف

نظر قاضی دادگاه بانک سرمایه درباره پولشویی سریال معروف

قاضی دادگاه بانک سرمایه، درباره ۲ میلیارد تومانی که بابت سریال معروف به متهم ردیف دوم این پرونده داده شده ، گفت: مسائل مربوط به سریال شهرزاد در آینده مشخص خواهد شد

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از ایرنا، اسدالله مسعودی‌مقام در هفتمین جلسه رسیدگی به اتهامات 31 نفر از متهمان بانک سرمایه خطاب به وکیل احسان دلاویز متهم ردیف دوم این پرونده گفت: هر جلسه می‌گوئیم صداقت را رعایت کنید ولی طفره می‌روید. طوری وانمود نکنید که اطلاع ندارید.

وی افزود: رضوی دیروز مطالبی را در دادگاه بیان کرد ولی نمی‌خواهد برخی دیگر از مطالب را بیان کند.

فخرالدین جعفرزاده وکیل احسان دلاویز نیز گفت: از این مطالب بی اطلاعیم. آنچه اطلاع دارم 11 فقره چک که توسط خانم زهرا شریف کاظمی به مبلغ 2.25 میلیارد تومان صادر شده و در وجه قادری بوده است. البته بهتر بود این چک‌ها ردیابی می‌شد تا ببینید چه کسی آنها را وصول کرده است.

وی افزود: نماینده دادستان گفته بود این چک‌ها 13 دست چرخیده و به یک شرکت داده شده است. وقتی مواردی برای شما ابهام دارد، چرا رفع ابهام نکردید؟

این وکیل دادگستری ادامه داد: رضوی در جای دیگر گفته دو فقره چک از بانک مسکن داده‌ایم. در جلسه چهارم رضوی درباره دلاویز گفته که نمی‌داند قادری چه کاره است. در واقع بخشی از اظهارات علیه دلاویز به سخنان رضوی و بخش دیگر به اظهارات سایر متهمان مربوط است.

جعفرزاده تأکید کرد: این مبلغ برای تبلیغات در سریال شاهگوش بوده و قرار شد درصدی از آن مبلغ را دلاویز دریافت کند. البته اظهارات شریف کاظمی با اظهارات سایر متهمان تناقض دارد.

وی با اشاره به اظهارات روز گذشته نماینده دادستان گفت: قهرمانی قاضی باهوشی است. چون گفت 30 میلیارد تومان گردش مالی دلاویز بعد از سال 93 بوده در حالی که گردش مالی یعنی اینکه رقمی وارد حساب شود و پس از مدتی خارج شود و اسناد و مدارک آن موجود است.

جعفرزاده افزود: دلیلی که علیه دلاویز در کیفرخواست وجود دارد اظهارات مطلعان است که این اظهارات می‌تواند مبنای علم قاضی برای صدور حکم باشد.

وی خطاب به نماینده دادستان ادامه داد: به دلاویز می‌گوئید برخی اظهارات مطلعان ابهام دارد و از دلاویز می‌خواهید که این ابهامات را برطرف کند. چطور با موردی که مبهم است، کیفرخواست صادر کردید و از آن دفاع می‌کنید؟

جعفرزاده گفت: دادستان باید این ادعا را اثبات کند و آنگاه متهم دفاع کند. قرائن شفاف و مورد تأکید قانونگذار بر آن دلالت دارد که نمی‌توان سخنان متعارض دیگران را مورد استناد قرار داد.

وکیل دلاویز افزود: رضوی اولین بار 2 میلیارد تومان به صورت چک را مطرح کرد که بابت حق مشاوره به دلاویز داده است. آنچه در گزارش بازرسی آمده مشارکت در ساخت فیلم شهرزاد است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ