کد خبر: ۱۲۸۹۹۷
۱۱:۶ - ۱۳۹۸/۳/۲۵

پیش بینی رکورد ۳۰ میلیون تنی فولاد و زمان تک رقمی شدن رتبه جهانی
معاون وزیر صنعت اعلام کرد :

پیش بینی رکورد ۳۰ میلیون تنی فولاد و زمان تک رقمی شدن رتبه جهانی

معاون امور معادن وزیر صنعت با اعلام تولید ۲۵ میلیون تن فولاد در سال گذشته، پیش بینی کرد این عدد در سال جاری به رکورد ۳۰ میلیون تن برسد و طی دو سال آینده رتبه جهانی ایران تک رقمی شود .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، جعفر سرقینی در خصوص برنامه تولید فولاد طی سال جاری گفت: ایران با تولید 25 میلیون تن فولاد در سال گذشته توانست دو کشور را پشت سر بگذارد و رتبه دهم جهانی جای گیرد و پیش بینی می شود برنامه تولید فولاد برای سال جاری به ۳۰ میلیون تن برسد. همچنین رتبه تک رقمی تولید فولاد را حداکثر تا دو سال آینده تجربه خواهد کرد.

وی افزود: بطورکلی در چشم انداز 20 ساله، 55 میلیون تن ظرفیت برای فولاد منظور شده است. یعنی در سال 1404 باید به ظرفیت تولید 55 میلیون تن فولاد برسد. این برنامه در سر لوحه کار وزارت صنعت قرار گرفت و از سال 92 به شدت این موضوع تعقیب شد. به گونه ای که ظرفیت 18 میلیون تنی تولید فولاد در شش سال گذشته با راه اندازی طرح های مختلف به 35 میلیون تن در سال رسیده است.

سرقینی با اشاره به چالش شناسایی بازارهای صادراتی صنعت فولاد، ادامه داد: مصرف فولاد با توجه به رکود ساخت و ساز در داخل طی چند سال گذشته به حداقل رسیده که هم اکنون بیشتر از 14 تا 15 میلیون تن نیست. بنابراین در صورت تولید 30 میلیون تن، باید 15 میلیون تن صادرات شود. در حالیکه سال گذشته 8,5 میلیون تن فولاد صادر شده است.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ