کد خبر: ۱۲۹۰۰
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۴/۴/۶

شرکت معروف و اخراجی بورس شفاف سازی کرد
درباره آثارمالی صورت طبقه بندی بستانکاران:

شرکت معروف و اخراجی بورس شفاف سازی کرد

شرکت معروف و اخراجی بورس که در سال جاری با رشد ۵۰ درصدی قیمت مواجه شده درباره اثرات مالی صورت طبقه بندی بستانکاران شفاف سازی کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، شرکت گاز ولوله که در سال های 82 تا 84 یکی از شرکت های کوچک ولی معروف و پر سودده بورس بود که بعد از سال ها حضور در بورس به دلیل زیان انباشته و اوضاع نابسامان مالی ، 30 بهمن 91 از بورس اخراج و بعد از مدتی در بازار پایه توافقی فرابورس پذیرفته شد.

این شرکت درحالی طی سال جاری با رشد 50 درصدی قیمت هر سهم مواجه و به 309 تومان رسیده که مدیر عامل "پلوله" درباره اثرات مالی صورت طبقه بندی بستانکاران اخذ شده از اداره تصفیه امور ورشکستگی تهران به تاریخ 31 خردادماه 94 بر اقلام صورت های مالی منتهی به 29 اسفند سال 93 شفاف سازی کرد.

یداله صادقی با ارسال نامه ای به اداره نظارت بر ناشران فرابورسی در سه بند حساب تسهیلات مالی دریافتی، حساب های پرداختنی تجاری، سایر حساب ها و اسناد پرداختنی و سود سهام پرداختنی و سرفصل دارایی های ثابت، میزان تعدیل سود انباشته سال 93 را اعلام کرد.

در متن این اطلاعیه شفاف سازی آمده است: آثار مالی صورت طبقه بندی بستانکاران اخذ شده از اداره تصفیه امور ورشکستگی تهران به تاریخ 31 خردادماه 94 بر اقلام صورت های مالی منتهی به 29 اسفند سال 93 جهت اطلاع سهامداران به شرح زیر تقدیم می شود.

1- حساب تسهیلات مالی دریافتی

طبق دفاتر مالی شرکت قبل از اعمال صورت طبقه بندی بستانکاران، مانده بدهی تصدیق نشده معادل 927ر893 میلیون ریال است که با در نظر گرفتن مانده تصدیق شده در تاریخ 30 خرداد ماه 94 توسط اداره تصفیه امور ورشکستگی تهران (به مبلغ 295ر115 میلیون ریال) و با توجه به اضافه پرداختی به دو بانک ملت و سپه (جمعا 138ر31 میلیون ریال)، مبلغ 770ر809 میلیون ریال تعدیل سود انباشته منظور می گردد.

2- حساب های پرداختنی تجاری، سایر حساب ها و اسناد پرداختنی و سود سهام پرداختنی

از آنجایی که صورت طبقه بندی بستانکاران حاوی مطالبات تصدیقی بانک هاست و سایر بستانکاران در موعد مقرر پس از آگهی دعوت از بستانکاران توسط اداره تصفیه امور ورشکستگی تهران هیچ گونه تقاضای بستانکاری ننموده و ادعای طلبی نکرده اند لذا این شرکت با هماهنگی اداره تصفیه امور ورشکستگی اقدام به اصلاح مانده های دفتری در خصوص سرفصل های فوق در دفاتر مالی شرکت کرده است که اثر هر یک بر سود انباشته شرکت به شرح زیر است:

1-2- از محل بستانکاران تجاری مبلغ 149ر1 میلیون ریال به سود انباشته اضافه می شود.

2-2- از محل سایر حساب های پرداختنی مبلغ 962ر53 میلیون ریال به سود انباشته اضافه می شود.

3-2- از محل سود سهام پرداختنی مبلغ 216ر74 میلیون ریال به سود انباشته اضافه می شود.

3- سرفصل دارایی های ثابت

از آنجایی که زمین شرکت واقع در ساوه در سال 1385 و دفتر مرکزی واقع در تهران نیز در سال 1389 فروخته شده و رویدادهای فوق در دوره توقف شرکت صورت گرفته است لذا مدیریت شرکت با مساعدت اداره تصفیه ورشکستگی تهران در حال فراهم کردن ابطال معاملات مزبور است که پس از نهایی شدن، آثار مالی آن ها نیز در دفاتر ثبت خواهد شد.

در خاتمه به استحضار می رساند با اعمال اثرات مالی فوق (به استثنا موارد بند 3)، سود انباشته ابتدای سال – تعدیل شده معادل 185ر127 میلیون ریال خواهد بود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ