کد خبر: ۱۲۹۰۲۶
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۸/۳/۲۵

تغییر جهت ۲۰۶۴ واحدی شاخص بورس در نتیجه بهبود روند بازار امروز + دلایل
بورس پرس گزارش می دهد:

تغییر جهت ۲۰۶۴ واحدی شاخص بورس در نتیجه بهبود روند بازار امروز + دلایل

معاملات اولین روز کاری هفته بازار سهام در حالی آغاز و به پایان رسید که افت ۱۲۵۰ واحدی شاخص بورس با چرخش مثبت به رشد ۸۱۴ واحدی تبدیل شد .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، اولین روز کاری این هفته بازار سهام در حالی آغاز شد که اخبار دیدار نخست وزیر ژاپن با مقامات عالی‌رتبه ایران و ادعای نقش ایران در انفجار دو نفتکش طی دو روز گذشته، موجب شکل گیری جو روانی منفی و شروع بکار بازار در درصدهای منفی خصوصا گروه خودرو و قطعات شد.

براین اساس در 25 دقیقه ابتدای معاملات ،شاخص بورس 1250 واحد عقب نشینی کرد اما با فروکش شدن رفتارهای هیجانی و اعلام خبر خوش ابلاغ دستورالعمل معافیت مالیاتی افزایش سرمایه از تجدید ارزیابی دارایی ها، گزارش عملکرد مثبت شرکت ها، وعده رییس بانک مرکزی به وضعیت ارزی مطلوب و شفاف و راه اندازی بازار متشکل ارزی در آینده نزدیک، باور عمومی به ظرفیت های رشد بازار ، در پیش رو بودن فصل مجامع و... بهبود نمادهای بزرگ تر رخ داد و در نتیجه آن، بسیاری از گروه ها با رشد تقاضا و صف خرید روبرو شدند و به طور مثال ایران خودرو از منفی 5 و صف فروش به مثبت 5 و صف خرید تغییر جهت داد و زمینه ساز رشد دیگر سهام بزرگ شد.

این روند ساعت به ساعت تقویت و در نهایت منجر به رشد 814 واحدی شاخص بورس شد. بیشترین نقش با اثر 263 تا 169 واحدی مربوط به شرکت های ارتباطات سیار ایران، بانک ملت، مپنا، مخابرات، توسعه معادن و فلزات و سرمایه گذاری امید بود تا ارزش روز بازار سهام شرکت های بورسی از مرز 886.6 هزار میلیارد تومان عبور کند. 

همچنین حجم معاملات با جابجایی 1.4 هزار میلیارد تومان به بیش از 4.8 میلیارد سهم رسید که بیشترین آن متعلق به بانک تجارت با 867.8 میلیون سهم بود و در رده های دوم تا پنجم هم پترول، سایپا، بانک پاسارگاد و ذوب آهن قرار داشتند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ