کد خبر: ۱۲۹۰۳۳
۰:۵۳ - ۱۳۹۸/۳/۲۶

تحلیل تکنیکال شاخص بورس ، ساپیا، بانک تجارت و ۴ شرکت از یک صنعت
کارشناس بازار سرمایه اعلام کرد:

تحلیل تکنیکال شاخص بورس ، ساپیا، بانک تجارت و ۴ شرکت از یک صنعت

کارشناس بازار سرمایه ضمن پیش بینی آینده شاخص، تحلیل تکنیکال سهام ساپیا، بانک تجارت و ۴ شرکت از یک صنعت را ارایه کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محیا معصومی تحلیل گر شرکت مشاور سرمایه گذاری ابن سینا مدبر (اماکو) ضمن پیش بینی آینده شاخص، وضعیت سهام شرکت های ساپیا، بانک تجارت، فرآوری‌مواد معدنی‌ ایران‌، باما ، معدنی کیمیای زنجان گستران و معادن بافق را بررسی و تحلیل تکنیکالی ارایه کرد که بدون تایید یا عدم تایید ، توصیه و اظهارنظر به شرح زیر است :

شاخص کل بورس

همانطور که مشاهده می شود شاخص کل موفق شده از مقاومت سقف کانال به خوبی عبور کند. بررسی ارزش معاملات خرد روزانه در چند روز اخیر نیز نشان از ورود نقدینگی جدید به بازار دارد. بنابراین هدف 270 هزار واحدی شاخص کل دور از دسترس نیست.

سایپا

الگوی سر و شانه این نماد خودرویی تکمیل شده و به زودی سقف کانال صعودی را در محدوده 200 تومان شکسته و به سمت اولین هدف در 215 تومان حرکت خواهد کرد. در نماد هفتگی بسط های فیبوناچی با اهداف مشخص شده نشان داده شده است. بنابراین اهداف سهم به ترتیب 260، 300و 330 تومان است.

بانک تجارت

همانطور که در چارت روزانه این نماد بانکی مشاهده می شود سهم در کانال صعودی بلند مدت در حرکت است. انتشار صورت های مالی و عملکرد ماهانه  بانک تجارت نیز بهبود عملکرد این بانک و به طور کلی صنعت را نشان می دهد. البته دیگر نمادهای این گروه نیز همانند پاسارگاد، ملت و پست بانک شرایط مناسبی دارند.

فرآوری‌مواد معدنی‌ ایران 

الگوی پرچم در این نماد به خوبی قابل رویت است. در صورت شکست سقف کانال کوتاه مدت هدف سهم در محدوده 7000 تومان که معادل با فیبوی اکستنشن 161.8 است ، خواهد بود. مهم ترین مقاومت پیش روی این نماد محدوده 4200 تومان است که در صورت شکست و با توجه به روند حرکتی پیشین صعود پرشتابی خواهد داشت.

باما

همانطور که مشاهده می شود سهم در کانال صعودی بلند مدت در حرکت است. در شرایط فعلی در محدوده خط میانه چنگال رسم شده در حرکت است. 1270 و 1440 دو حمایت مهم سهم محسوب می شود. به نظر می رسد فیبوی اکستنشن 161.8 که معادل با قیمت 1900 تومان است تارگت نهایی سهم است. 

معدنی کیمیای زنجان گستران

همانطور که در چارت این نماد مشخص است سهم در کانال صعودی بلند مدت در حرکت است. در شرایط فعلی موفق شده از خط میانی کانال عبور کند و پولبک به مقاومت شکسته شده نیز انجام گرفته است. اهداف سهم به ترتیب 1770 و در نهایت 2400 تومان است . در نمودار سهم الگوی کاپ نیز قابل رویت است.

 

معادن بافق

طبق چارت فوق ، الگوی پرچم به خوبی در این نماد شکل گرفته و پولبک به مقاومت سقف پرچم نیز با حجم عالی و کندل صعودی انجام گرفته و تارگت نهایی سهم محدوده 6700 تومان بوده و در مسیر رشد ، مقاومت 5300 تومانی را پیش رو دارد. اندیکاتورهای مووینگ اوریج نیز از کندل های فعلی حمایت می کنند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ