کد خبر: ۱۲۹۰۳۷
۹:۱۸ - ۱۳۹۸/۳/۲۶

ژاپن اتهام آمریکا و نقش ایران در انفجار دو نفتکش را رد کرد

ژاپن اتهام آمریکا و نقش ایران در انفجار دو نفتکش را رد کرد

وزیر خارجه ژاپن و مدیر شرکت کوکوکا سانجیو ، اتهام آمریکا مبنی بر نقش ایران در انفجار دو نفتکش دریای عمان را رد کردند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از ایرنا، یوتاکا کاتادا رئیس ژاپنی شرکت کوکوکا سانجیو درباره انفجار دو نفتکش در دریای عمان و اتهام آمریکا مبنی بر نقش ایران اعلام کرد: خدمه کشتی شاهد بودند کشتی با یک شیء پرنده مورد حمله قرار گرفته است نه از طریق مین و یا اژدر دریایی که آمریکا ادعا می‌کرد. تصور نمی‌کنم بمب ساعتی یا یک شیء چسبیده به کنار نفتکش در کار بوده باشد بلکه حمله از طریق هوا صورت گرفته است.

وی افزود: سوراخ‌های ایجاد شده این نفتکش که درحال حرکت به بندر امارات است ، بالای خط آب و نشان دهنده این است که احتمال سوراخ شدن توسط صفر است.

همچنین وزیر خارجه ژاپن گفت: تلاش می‌ شود حقایق بیشتری پیرامون حملات روز پنجشنبه علیه دو کشتی نفتکش از جمله یک کشتی ژاپنی در دریای عمان به دست آید. در این مورد با مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا مکالمه تلفنی انجام شده و بعد از تبادل اطلاعات ، مشخص خواهد شد چه اتفاقی افتاده و چه واکنشی باید نشان داد.

نخست وزیر ژاپن نیز بدون اشاره به اسم گروه و یا کشور خاصی این اقدام را محکوم کرد و گفت: توکیو علیرغم تشدید تنش در خاورمیانه به تلاش برای ایجاد صلح و ثبات در منطقه ادامه می‌دهد. تمام طرف‌های درگیر باید برای ممانعت از ایجاد شرایط غیرقابل پیش بینی و هرگونه عامل تنش زا خویشتن داری بیشتری از خود نشان دهند.

انتهای پیام

 

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ