کد خبر: ۱۲۹۰۴۴
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۸/۳/۲۶

زیان دو میلیونی تولید هر پراید و تکذیب احتکار خودرو/ ناقصی 50 درصد تولیدات
رئیس انجمن خودروسازان اعلام کرد:

زیان دو میلیونی تولید هر پراید و تکذیب احتکار خودرو/ ناقصی 50 درصد تولیدات

رئیس انجمن خودروسازان با اعلام زیان دو میلیونی در تولید هر پراید، شایعه احتکار خودرو را رد کرد و گفت: 50 درصد تولید روزانه 1800 دستگاه به دلیل کمبود قطعه راهی انبارها می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، احمد نعمت‌بخش در خصوص تصاویر منتشر شده انبار خودروهای ایران خودرو به تسنیم گفت: اکثر خودروهای موجود در انبار این شرکت دارای کسری قطعات الکترونیک هستند و این شرکت در تلاش است تا این مشکل را برطرف کند.

وی با بیان اینکه حدود 90 درصد از قطعات الکترونیکی خودرو از جمله ECU وارداتی است، افزود: شاید برخی از قطعه‌سازان بتوانند این قطعات الکترونیکی را تولید کنند اما میزان تولید کفاف نیاز را نمی‌دهد. در حال حاضر بدهی دو شرکت خودروساز به قطعه‌سازان به دلیل سرکوب‌ قیمت‌ها 15 هزار میلیارد تومان بوده که هنوز تسویه نشده و نشان می‌دهد قطعه‌ساز نیز منابع کافی برای تولید قطعات شرکت‌های خودروساز ندارد.

این مقام مسئول در خصوص اینکه چرا خودروهای موجود در انبار ایران خودرو تکمیل و به دست مصرف‌کننده نمی‌رسد تا بازار تا حدودی با کاهش تقاضا روبرو شود، ادامه داد: شش ماه پیش شایعه احتکار خودرو توسط شرکت‌های خودروساز مطرح شد که در نهایت  سراج رئیس سازمان بازرسی این موضوع را رد کرد. بنابراین احتکاری در شرکت‌های خودروساز وجود ندارد.

نعمت بخش با تاکید بر این که روزانه 1800 دستگاه خودرو توسط هر یک از شرکت های ایران خودرو و سایپا تولید می‌شودگفت: متاسفانه 50 درصد این حجم تولید تجاری‌سازی نشده و به دلیل کمبود قطعه راهی انبارها می‌شود.

وی ادامه داد: قیمت تمام شده پراید 39 میلیون تومان است اما سایپا مجبور به فروش 37 میلیون تومانی بوده و با زیان محصول تولید را می‌کند و هیچکس هم پاسخگوی زیان نیست.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ