کد خبر: ۱۲۹۰۵۰
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۸/۳/۲۶

اتهام ولیعهد سعودی به ایران و ادعای آمادگی برای صلح

اتهام ولیعهد سعودی به ایران و ادعای آمادگی برای صلح

ولیعهد سعودی با اعلام اتهام علیه ایران در حمله به دو نفتکش‌ دریای عمان گفت: دست عربستان برای صلح با تهران گشوده بوده و حتی از توافق هسته‌ای حمایت کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمدبن سلمان درباره حمله به دو نفتکش‌ در دریای عمان به روزنامه الشرق الاوسط گفت: ایران احترام نخست وزیر ژاپن در تهران را نگه نداشت و به دو فروند نفتکش را که یکی از آنها متعلق به ژاپن بود، حمله کرد. ایران و وکلای آن اقدام به حمله علیه چهار نفتکش از جمله دو نفتکش عربستان در بندر الفجیره زد که بیانگیر شیوه‌ای است که در منطقه و سراسر جهان در پیش گرفته است.

وی بدون استناد ، ایران را به ایجاد ناامنی در منطقه متهم کرد و ادامه داد: عربستان خواهان جنگ در منطقه نیست اما در برخورد با هر گونه تهدید علیه ملت، حاکمیت و منافع حیاتی خود تردید نخواهد کرد. با این وجود، دست عربستان برای صلح با ایران و دور نگه داشتن منطقه و ملت‌های آن از جنگ گشوده بوده و حتی از توافق هسته‌ای با ایران حمایت کرد.

بن سلمان افزود: عربستان در طول تاریخ از هیچ کوششی برای حل و فصل مسالمت آمیز بحران ها دریع نکرده و امیدوار بودیم نظام ایران از این ابتکار برای تغییر رفتارها در قبال کشورهای منطقه استفاده کند و گامی به سوی بازگشت به عنوان یک کشور عادی بردارد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ